اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد

حجم رو به رشد سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری از حجم رو به رشد سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد و گفت: امروز شاهد درخشش کارآفرینان در عرصه‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی هستیم.

حجم رو به رشد سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا فروزنده پیش از ظهر امروز در هفتمین جشنواره امتنان از کار آفرینان برتر استان چهارمحال و بختیاری گفت: کار آفرینی و ادبیات کار آفرینی مدت زمان زیادی نیست که در عرصه اقتصادی کشور ما رونق یافته است.

وی به استعدادهای نهفته فراوان در وجود آدمی اشاره کرد و افزود: اگر انسان به داشته‌های ناشناخته وجودی خود پی ببرد و به توانمندی‌های ذهنی و درونی‌اش توجه کند قطعا می‌تواند در هر عرصه‌ای که علاقه‌مند است به شایستگی برسد.

فروزنده به وجود دو دسته افراد کارآفرین در سیستم اقتصادی هر جامعه اشاره کرد و گفت: دسته اول افرادی هستند که خود طرحی را ابداع می‌کنند و به دنبال تحول آفرینی و ارائه ایده نو می‌باشند و به طور طبیعی شغل ایجاد می‌کنند هر چند می دانند ممکن است از طرحشان حمایت مالی نشود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دسته دوم کار آفرینان مقلد هستند که بیشتر به دنبال گروه اول حرکت می‌کنند؛ این گروه ابداعات سایر استان‌ها را در استان خود عملیاتی می‌کنند در صورتی که اینها نیز شغل به وجود می‌آورند اما ابداعی نکرده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز جامعه اظهار داشت: دو آفت در روند اقتصادی جوامع در حال توسعه نقش اساسی دارند اول اینکه خروجی مراکز تحصیلی آنها متناسب با نیاز جامعه‌اشان نیست.

فروزنده دومین آفت در روند اقتصادی یک جامعه در حال توسعه را افزایش نرخ جمعیت دانست و افزود: افزایش جمعیت  و عدم توجه به سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی را در آن جامعه با مشکل رو به‌رو می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروز شاهد درخشش کارآفرینان در عرصه‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی هستیم، گفت: تحولات اقتصادی زیادی در استان رخ داده که به دلیل حجم بالای این تحولات و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان، چهارمحال و بختیاری اقتصاد رو به رشدی دارد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول