اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس جمهور خبر داد

اجرای 900 طرح ملی با سرمایه‌گذاری 170 هزار میلیارد تومان در کشور

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: 900 طرح کلان ملی با سرمایه‌گذاری 170 هزار میلیارد تومان در قالب طرح مهر ماندگار مشخص شدند که اجرایی می‌شوند.

اجرای 900 طرح ملی با سرمایه‌گذاری 170 هزار میلیارد تومان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علی‌اکبر محرابیان صبح امروز در نشست ستاد طرح‎های مهر ماندگار در استان بوشهر اظهار داشت: این طرح‌ها از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند که امیدواریم بر اساس زمان مشخص شده به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به بازدید از طرح‌های مهر ماندگار در عسلویه افزود: در بازدیدی که از طرح‌های منطقه عسلویه شامل طرح‌های پتروشیمی و میادین مشترک گازی انجام شد، هر ایرانی در هر کجای دنیا با نگاهی به این طرح‌ها که با توان مهندسان ایرانی در حوزه‌های مختلف در حال اجرا است به ایرانی بودن خود افتخار می‌کند.

محرابیان تصریح کرد: در این بازدید مشاهده کردیم طرح‌های پارس‌جنوبی که در سال‌های گذشته که با مشارکت شرکت‌های خارجی در بخش مهندسی اجرا و آغاز شده، امروز با توان ایرانیان و در مدت زمان کوتاه‌تری در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها عمدتا بر اساس برنامه زمان‌بندی اولیه در حال اجرا است و پیش‌بینی شده در سال جاری و نیمه سال آینده 11 فاز پارس جنوبی به مرحله تولید برسد که در مقایسه با طرح‌هایی که در این حوزه عظیم گازی بهره‌برداری شده یک طرح بیشتر افتتاح می‌شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور یادآور شد: این تلاش و سرعت در اجرای پروژه‌ها در رکوردهای بین‌المللی به ثبت رسیده بی‌نظیر است و امیدواریم مطابق برنامه و با سرعت بیشتر به مرحله بهره‌برداری رسیده و محصول این میادین مشترک در خدمت اقتصاد و توسعه کشور قرار گیرد.

وی همچنین ادامه داد: از 18 طرح پتروشیمی که در قالب طرح مهر ماندگار در کشور اجرا می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد، پنج طرح در استان بوشهر است.

محرابیان بیان کرد: 900 طرح کلان ملی با سرمایه‌گذاری 170 هزار میلیارد تومان در قالب طرح مهر ماندگار مشخص شدند که در استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های موجود از نظر حجم سرمایه‌گذاری شاید بالاترین میزان سرمایه‌گذاری در طرح‌های مهر ماندگار در حوزه‌های انرژی، آب، کشاورزی، ورزش و بهداشت و درمان مربوط به استان بوشهر باشد.

وی ادامه داد: اولین موضوعی که در استان بوشهر لازم است به آن توجه ویژه شود کشاورزی و تامین آب برای مقوله کشاورزی است و در سال‌های اخیر سدهای خوبی در این استان اجرا شده است.

دستیار ویژه رئیس جمهوری با اشاره به پیشرفت فیزیکی مطلوب این سدها گفت: تلاش‌های انجام شده در این زمینه قابل تقدیر است و امیدواریم با بهره‌برداری از این سدها و شبکه‌های آبیاری پایین دستی شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر بخش کشاورزی در استان بوشهر باشیم.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول