اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان:

مجلس قانون بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته را تصویب کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان گفت: بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته به مدت چهار ماه به صورت قراردادی اجرا شد و تبدیل این بیمه به قانون لازم‌الاجرا از مطالبات فرهنگیان بازنشسته است.

مجلس قانون بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته را تصویب کند

مجید روستایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی به صورت مناسب با بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته برخورد نکرده است، اظهار کرد: بسیاری از هزینه‌های درمانی این قشر از جامعه با اجرای بیمه طلایی کاهش می‌یابد و بی‌توجهی به بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته سبب افزایش آسیب‌پذیری آنها می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه دغدغه‌های فرهنگیان بازنشسته در راستای اجرای بیمه طلایی در چه زمانی برطرف می‌شود، اضافه کرد: اجرای بیمه طلایی نسبت به این افراد به تصویب قانون، مصوبه مجلس شورای اسلامی، حمایت مجلسی‌ها و دولت نیازمند است.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان با اشاره به اینکه طیف جدید مجلس شورای اسلامی باید با در نظر گرفتن مشکلات این افراد نسبت به قانون‌گذاری در زمینه بیمه طلایی اقدام کنند، تصریح کرد: بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته تنها به مدت چهار ماه به صورت قراردادی نسبت به این افراد اجرا شد اما تبدیل این بیمه به یک قانون لازم‌الاجرا از مطالبات فرهنگیان بازنشسته است.

وی با اشاره به اینکه قانون بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته باید در مجلس نهم شورای اسلامی تصویب شود، ادامه داد: بیمه طلایی این قشر از جامعه قانون نبوده و تنها در قالب یک قرارداد میان وزارت آموزش و پرورش و بیمه ایران نسبت به فرهنگیان بازنشسته اجرا شده است.

روستایی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش براساس عشق و علاقه خود به علم، فرهنگ و فرهنگیان بازنشسته متقبل اجرای بیمه طلایی نسبت به فرهنگیان بازنشسته شده است، افزود: اما صندوق بازنشستگی به عنوان متولی اصلی فرهنگیان بازنشسته در اجرای بیمه طلایی نسبت به این قشر از جامعه کوتاهی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگیان بازنشسته به عنوان اعضا و بدنه اصلی صندوق بازنشستگی هستند، افزود: صندوق بازنشستگی خدمات مورد نیاز را به این افراد ارائه نمی‌کند و استقلال صندوق فرهنگیان بازنشسته از صندوق بازنشستگی از مهم‌ترین اهداف این قشر از جامعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول