اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات کرمان:

ظرفیت‌های کوهبنان موجب شگفتی اصحاب رسانه شد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان گفت: در بازدید خبرنگاران از شهرستان کوهبنان وجود ظرفیت‌های فراوان خدادادی در زمینه‌های تاریخی، گردشگری و فرهنگی موجب شگفتی اصحاب رسانه شد.

ظرفیت‌های کوهبنان موجب شگفتی اصحاب رسانه شد

سعید سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با توجه به درخواست‌ مسئولان شهرستان کوهبنان مبنی بر بازدید خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌های استان از این شهرستان اقدام به برگزاری این تور خبری کردیم.

وی افزود: آشنایی خبرنگاران با ظرفیت‌های فراوان استان کرمان در زمینه گردشگری، تاریخی، صنعت، معدن و... از جمله اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.

سعیدی تصریح کرد: با این حرکت علاوه بر ارتقای سطح آگاهی اصحاب رسانه، خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان بی‌واسطه، قابلیت‌های شهرستان‌ها را برای اطلاع‌رسانی هر چه بیشتر و توسعه استان کرمان مشاهده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هدف ما در عرصه اطلاع‌رسانی انعکاس خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ویژه خدمات و فعالیت‌های گسترده دولت‌های نهم و دهم است، نام‌نویسی از متقاضیان شرکت در تور خبری به مقصد شهرستان کوهبنان را انجام دادیم.

سعیدی با بیان اینکه استقبال خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان از تور خبری شهرستان کوهبنان بی‌نظیر بود، گفت: طی دو روز مهلت نام‌نویسی بیش از 40 نفر برای شرکت در این تور خبری ثبت‌نام کردند که با توجه به ظرفیت مشخص و محدود، اقدام به پیگیری امکانات لازم برای این بازدید کردیم.

وی عنوان کرد: مسئولان شهرستان کوهبنان به ویژه فرماندار و خبرنگاران حاضر در این شهرستان تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این برنامه انجام دادند.

نماینده خبرنگاران در خانه مطبوعات استان کرمان گفت: طی این تور خبری یک روزه خبرنگاران با حضور در گلزار شهدای شهرستان کوهبنان و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان این شهرستان از پروژه‌های عمرانی و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کوهبنان بازدید کردند.

وی افزود: در بازدید از شهرستان کوهبنان وجود ظرفیت‌های فراوان خدادادی در زمینه‌های مختلف از جمله تاریخی، گردشگری، میراث فرهنگی و ... موجب شگفتی خبرنگاران استان کرمان شد.

سعیدی تصریح کرد: اماکن تاریخی و مذهبی مانند آرامگاه برهان‌الدین، آرامگاه محمد شهید کوهبنانی، امامزاده زیدبن علی، امامزاده سلیمان‌شاه، بازار قدیمی، برج روستای رتک، برج روستای کهن، برج علی‌آباد، برج محله چماه، برج محله درشوئیه کوهبنان، بی‌بی خاتون دهستان جور، بی‌بی عصمت از جمله ظرفیت‌های گردشگری کوهبنان است.

وی عنوان کرد: تخت امیر یالطیفی، درخت قدیمی، زیارت خواجه‌خضر، سنگ‌نوشته، طغرالجرد، قلعه‌دختر کوهبنان، کاروانسرای جاده ده‌علی، کوره‌های قدیمی، مسجد امام، مسجد جامع محله انصار، منزل اعیانی الله‌آباد، منزل آل‌طه در دهستان خرمدشت، منزل آل‌طه در کوهبنان و ... از دیگر ظرفیت‌های تاریخی و مذهبی منطقه کوهبنان است. 

مدیر نمایندگی خبرگزاری فارس در جنوب کرمان بیان داشت: وجود معادن زغال‌سنگ کوهبنان و همچنین  آسیاب‌های آبی، آکواریوم طبیعی و ... ارزش و اهمیت این منطقه را دوچندان کرده است.

وی ابراز داشت: خبرنگاران حاضر در تور خبری شهرستان کوهبنان در سفر یک‌روزه ضمن بازدید از پروژه‌های مختلف و اجرای طرح‌های در روستاهای این شهرستان و مشاهده اقدامات چشمگیر دولت احمدی‌نژاد در مناطق مختلف این شهرستان از تعداد قابل توجهی از ظرفیت‌های تاریخی و مذهبی این منطقه با حضور فرماندار و سایر مسئولان محلی کوهبنان بازدید کردند.

سعیدی خاطرنشان کرد: امیدورایم با همت مسئولان استانی و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان شاهد برگزاری مداوم تورهای خبری به سایر نقاط استان کرمان باشیم.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول