اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

کوهبنان عرفای بزرگی را پرورش داده است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: کوهبنان عرفای بزرگی را در دامان خود پرورش داده و به عنوان مرکز بزرگ علم و ادب در جنوب شرق کشور بوده است.

کوهبنان عرفای بزرگی را پرورش داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی عصر امروز در هفتمین جلسه هماهنگی برگزاری همایش نام‌آوران فرهیخته شهرستان کوهبنان اظهار داشت: روزگاری کوهبنان عرفای بزرگی را در دامان خود پرورش داده و به عنوان مرکز بزرگ علم و ادب در جنوب شرق کشور بوده است.

وی با بیان اینکه با وجود شخصیت‌های بزرگ علمی و حوزوی کوهبنان به بام فرهنگی استان شهرت پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: این شهر روزگاری محل رفت و آمد و سکونت علما و عرفای مشهور و به نام ایران بوده است که وجود مدرسه عرفان اسلامی شیخ ابوسعید و تخت لطیفی خود گواه این مهم است.

متقی تصریح کرد: وجود اماکن تاریخی از جمله مقبره 72 عارف، آرامگاه محمد شهید کوهبنانی، برهان‌الدین کوهبنانی و ... خود سندی معتبر بر حضور عرفا و ادبا در کوهبنان بوده است.

وی اذعان کرد: در قرن معاصر نیز بزرگانی همچون آیت‌الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، علامه سیداحمد جعفری شاعر و مفسر قرآن و محمود روح‌الامینی پدر مردم‌شناسی ایران و ... در جای جای ایران اسلامی مروج علم و عرفان اسلامی بوده و هستند.

فرماندار کوهبنان افزود: به منظور ارتقا و پیشرفت فرهنگ شهرستان و استفاده از نقطه نظرات بزرگان و فرهیختگان بر آن شدیم تا نخستین همایش فرهیختگان نام‌آور کوهبنانی را همزمان با میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در تیر ماه سال جاری برگزار کنیم که در همین راستا در چهار حوزه علمی و فرهنگی، اجتماعی، پیشکسوتان و برگزیدگان و حوزه ایثار و شهادت از واجدان شرایط ثبت نام و در همایش مذکور دعوت می‌کنیم.

متقی بیان کرد: در حوزه اجتماعی از کارآفرینان موفق در زمینه توسعه صادرات و اشتغالزایی، خیران و واقفانی که مدرسه، مسجد، درمانگاه ... را اهدا یا وقف کرده باشند، قضات دادگاه‌های تجدید نظر و وکلای با سابقه فعالیت 20 سال و مدیران با سابقه حداقل شش سال خدمت در سطح منطقه و بالاتر ثبت نام و دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول