اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد کوهبنان خبر داد

ارتقای رشته‌های دانشگاه آزاد کوهبنان به 15 مورد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد واحد کوهبنان گفت: با تصویب رشته‌های کارشناسی جدید، به زودی رشته‌های دانشگاه آزاد کوهبنان به 15 مورد ارتقا می‌یابد.

ارتقای رشته‌های دانشگاه آزاد کوهبنان به 15 مورد

محمد فرشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: ساختمان جدید دانشگاه آزاد واحد کوهبنان با مساحت بالغ بر 700 متر‌ مربع ساخته شده ‌و در مهر ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: از سال‌ها پیش آرزوی مردم کوهبنان داشتن دانشگاه در این شهر بود و با پیگیری جمعی از پیشکسوتان و اساتید فرهنگی این شهر و همکاری مسئولان این موضوع پیگیری ‌شد، اما به لحاظ بخش بودن کوهبنان این آرزو محقق نشد.

فرشاد افزود: در سال 1385 نخستین گروه دانشجویان این دانشگاه در سه رشته حسابداری، کامپیوتر و عمران با تعداد 50 نفر پذیرش شدند.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون رشته‌های مصوب این دانشگاه بالغ بر 11 رشته است که هفت رشته آن در مقطع کاردانی پیوسته و نا‌پیوسته با گرایش‌های عمران، کامپیوتر، حسابداری،  معماری، برق و چهار رشته آن در مقطع کارشناسی پیوسته در گرایش‌های باستان‌شناسی، مهندسی معدن، مشاوره و راهنمایی بوده که حدود 500 دانشجو در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند.

فرشاد تصریح کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده در آینده نزدیک کارشناسی پیوسته عمران و کارشناسی ناپیوسته در رشته‌های برق، کامپیوتر و معماری به جمع رشته‌های این دانشگاه اضافه می‌شود و با توجه به نیاز منطقه رشته‌های مهندسی کشاورزی علوم باغبانی، مهندسی کشاورزی علوم دامی ‌و مدیریت کسب و کارهای کوچک را برای تصویب در دستور کار داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کوهبنان ابراز داشت: ساختمان جدید دانشگاه با مساحت بالغ بر 700 متر‌ مربع ساخته شده و آماده بهره‌برداری است که با هماهنگی‌های به عمل آمده با فرماندار‌ و سازمان‌های ذیربط و در صورت فراهم آمدن امکان استفاده از گاز شهری و مخابرات از اول سال تحصیلی آینده ان‌شاء‌الله دانشجویان در مکان مذکور به تحصیل خود ادامه می‌دهند. 

فرشاد عنوان کرد: ساختمان جدید دارای سیستم گرمایشی و سیستم مدرن تصفیه فاضلاب برای جلوگیری از آلودگی سفره‌های آب زیر‌زمینی است.

وی گفت: همچنین برای بهره‌برداری از این ساختمان حصارکشی، محوطه‌سازی و احداث سرویس‌های بهداشتی در دستور کار است و تا اول مهر ماه به اتمام می‌رسد و در آینده، متناسب با توسعه دانشگاه و افزایش دانشجو ساختمان‌های جانبی از جمله ساختمان‌های اداری، ورزشی و ... احداث می‌شود. 

فرشاد ابراز داشت: بخشی از زمین ساختمان جدید اهدایی استاد پیشکسوت دانشگاه  علی‌مردان آل‌طه و همسر مرحومشان بوده و مابقی آن توسط سازمان مسکن و شهرسازی واگذار شده است.

وی اذعان داشت: البته باید از افراد خیری از جمله حاج ماشاء‌الله رشیدی، مرحوم عباس امیر‌سیف‌الدینی و فرزندشان ‌علیرضا امیر‌سیف‌الدینی که تا‌کنون کمک‌های شایانی به این دانشگاه کرده‌اند، یاد کرد. 

وی اذعان داشت: تاکنون 295 دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و تعدادی از آنها در مقاطع بالاتر در سایر دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل و تعدادی هم مشغول به کار شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد ‌کوهبنان ‌گفت: تمام هم و غم کسانی که این دانشگاه را دایر کرده‌اند، این است که فرزندان این دیار که دارای استعدادهای فراوانی هستند، امکان دسترسی هر چه آسان‌تر به آموزش عالی را داشته باشند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول