اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات قزوین:

هدف بعثت دعوت به توحید الهی بود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: هدف از بعثت پیامبر ‌اکرم (ص) دعوت به توحید الهی بود که با اجرای این توحید در جامعه همه انسان‌ها به سعادت حقیقى در دنیا و آخرت می‌رسند.

هدف بعثت دعوت به توحید الهی بود

حجت‌الاسلام علی قابل امروز به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) روش درست زندگى کردن را به انسان‌ها آموخت تا انسان‌ها به سعادت و کمال انسانی برسند و با پرستش خداوند متعال در زندگی تحت تاثیر هوای نفسانی قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه انسان به شهادت عقل و وحی اشرف مخلوقات است و نسبت به سایر موجودات عالم امتیازات برتری دارد، گفت: انسان با برخورداری از دو مولفه‌ عقل و فطرت از حیوان متمایز شده تا به وسیله فطرتش مسایل عالم هستی را درک کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: انسان با عقل همه مسایل هستی را نمی‌تواند کشف کند و در این راستا خداوند متعال رسول اکرم (ص) به پیامبری برگزید تا همه انسان‌ها را به سوی خداوند هدایت و آنان را به حقایق هستی آشنا کند و با تحقق این امر جامعه بشریت با عمل به فرامین الهی به رستگاری در دنیا و آخرت برسند.

قابل با بیان اینکه قبایل عرب هر یک برای خود بتی تراشیده و آنها را که اشیای بی‌جان و بی‌عقل بودند و ارزشی نداشتند پرستش می‌کردند، ابراز کرد: با رسیدن رسول اکرم (ص) به پیامبری ایشان همه مسلمانان را به توحید دعوت ‌کرد و گفت: خدا یکی است و همتایی ندارد تا مردم خدایان بی‌ارزش دیگر را در زندگى پرستش نکنند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: انسان‌ها برای پرواز در عالم به دو بال عقل و وحی نیاز دارد که بال عقل انسان را به تدبیر وا می‌دارد و بال وحی انسان را به اسرار عالم آشنا می‌کند که هر انسانی با داشتن این دو بال به درک حقایق الهی میرسد.

بعثت رمز عزت و بازگشت به دین اسلام است

وی اظهار کرد: بعثت رمز عزت و بازگشت به دین اسلام است که با واقعه بعثت، پیامبر اکرم (ص) همه مسلمانان جهان را برای رسیدن به اهداف والای انسانی بیدار کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: بعثت نجات دهنده جامعه بشریت است و با ندای توحید بین مسلمانان آنان را به خدای واحد هدایت می‌کند تا بتوانند در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

قابل با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی و غرب در زمینه اداره اقتصاد کشورشان ناتوان هستند و همچنین صاحبان فکر و اندیشه که ادعا می‌کنند که جهان بشریت را نجات می‌دهند به بن‌بست رسیده‌اند، یادآور شد: اکنون جامعه جهانی پی برده که بعثت دین اسلام مایه نجات بشریت در جهان است و اطاعت از دستورات اسلامی می‌تواند آنان به موفقیت‌های بزرگی در زندگی برساند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مکاتب مادی زخم عمیقی بر پیکره جامعه بشریت وارد کردند، گفت: آفریقا مورد استعمار کشورهای ستمگر است و این کشورها مردم را برای اهدافشان به بردگی می‌برند و اجازه نمی‌دهند سیاه پوستان مردم این قاره در مکان‌هایی که سفیدپوستان زندگی می‌کنند حضور یابند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: این در حالتی است که پیامبر اکرم (ص) در 1400 سال گذشته بیان کرد هیچ سفیدی بر سیاهی فخر ندارد و فخر به تقوا در پیشگاه خداوند است و همچنین این پیامبر بزرگوار همه انسان‌ها را با هم یکسان و برابر و کسی را بر دیگری برتری نمی‌دانست.

 دانشمندان با به‌کارگیری روش علمی به بیانات قرآن کریم میرسند

وی با بیان اینکه قرآن کریم از زمان نزول تاکنون از هرگونه تحریف توسط دشمنان اسلام منزه مانده است، گفت: قرآن کریم مطالبی از جمله در زمینه علمی مانند ثابت نبودن زمین بیان کرده که اکنون دانشمندان با به‌کارگیری روش‌های علمی با تلاش‌های فراوان بعد از 1400 سال به نتایجی می‌رسند که قرآن کریم در سال‌های گذشته گفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: نزول قرآن کریم از نعمت‌های بزرگ خداوند متعال نسبت به بندگانش است تا آنان بتوانند با عمل کردن به فرامین این کتاب آسمانی سعادتمند و موفق‌تر در جامعه زندگی کنند.

قابل با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم به افرادی که این کتاب آسمانی را قبول نداشتند و آن را افسانه می‌دانستند، فرمود: اگر راست می‌گویی همه شما جمع شوید و یک آیه مثل آیه‌ای از قرآن کریم بیاورید، ابراز کرد: همه دشمنان اسلام و این کتاب الهی با هم جمع شدند ولی نتوانستند آیه‌ای همانند قرآن کریم بیاورند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: دشمنان اسلام و قرآن کریم در برابر خداوند متعال بسیار عاجزند و تهمت‌های بسیاری به دین اسلام روا داشتند ولی هرگز نمی‌توانند با ادعاهای دروغین در جامعه بشریت به اهدافشان برسند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول