اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

بعثت پیامبر محدودیت مکانی و زمانی ندارد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بعثت پیامبر(ص) یک بعثت جهان شمول است که محدودیت زمانی و جغرافیایی ندارد.

بعثت پیامبر محدودیت مکانی و زمانی ندارد

حجت‌الاسلام احمد زادهوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک مبعث پیامبر(ص) اظهار داشت: نبوت و پیامبری حضرت محمد(ص) جهان شمول است و برانگیخته شدن ایشان به پیامبری برای تمام مردم دنیا مطلبی حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: تمام مردم دنیا در هر زمان و مکانی باید بعثت پیامبر اسلام(ص)را بپذیرند و از وی تبعیت کنند و این موضوع به شخص پیامبر(ص) اختصاص دارد و هیچ یک از پیامبران حتی پیامبران اولوالعزم چنین خصوصیتی ندارند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: پیش از پیامبر اسلام(ص) هر پیامبری تنها  برای جامعه خود مبعوث می‌شد اما پیامبر اسلام(ص) برای تمام جوامع و تمام زمان‌ها به بعثت رسید.

وی افزود: به عنوان مثال حضرت موسی فرستاده خدا برای بنی‌اسرائیل بود نه برای تمام جهان و در مورد پیامبران دیگر شرایط همین‌گونه است.

زادهوش ابراز داشت: بر اساس این دلایل، تبعیت از هیچ یک از ادیان به جز اسلام در عصر حاضر اعتبار ندارد و دینداری محسوب نمی‌شود.

وی گفت: نکته مهم دیگر در ارتباط با بعثت نبی اکرم(ص) خاتمیت دینی است که ایشان به جامعه بشری معرفی کرد و این موضوع به صراحت در قرآن ذکر شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: معنای ظاهری خاتمیت این است که وقتی نامه‌ای به پایان می‌رسد، فرد نویسنده با خاتم یا همان انگشتر خود آن را مهر می‌کند و در معنای اصطلاحی به پایان رسیدن سلسله نبوت و رسالت با بعثت نبی اکرم(ص) است.

وی ادامه داد: سؤالی که در این زمینه به ذهن می‌رسد این است که چگونه ممکن است در جوامع نخستین اینطور تعدد پیامبران وجود داشته باشد اما در دوران آخرالزمان که اوج پیچیدگی‌های اعتقادی خود را نشان می‌دهد، پیامبری برای بشر مبعوث نشود.

زادهوش افزود: جواب سؤال اینجاست که خاتمیت در واقع مهر تائید بر عقل بشر است و نشان می‌دهد بشر در دوره‌های گذشته به واسطه تعلیماتی که به دست آورده این امکان را دارد که با تکیه بر آخرین دین و تعالیم قرآن کریم راه خود را مشخص کند.

وی اضافه کرد: بر اساس اعتقادات تشیع، نژاد، زمان و مکان تاثیر خاصی در مبعث پیامبر(ص) نداشته است و خدای متعال اگر پیامبر را در این شرایط برگزید، به خاطر شرایط زمانی و مکانی پیامبر(ص) نبود بلکه چون خدای متعال پیامبر(ص) را شریف‌ترین و پاک‌ترین فرد روی زمان شناخته و قلب او را شایسته نزول وحی دانسته، وی را برای پیامبری مبعوث کرده است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: این بعثت نه برای عصر و زمانی مشخص بلکه برای کل زندگی بشر اتفاق افتاده و تا آخرین روزی که این دنیا برپا باشد، این رسالت برای اهل جهان موثق است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول