اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

فلسفه شورای حقوقی وحدت رویه در دستگاه‌های اجرایی‌ است

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: فلسفه تشکیل شورای حقوقی دستگاه‎های اجرایی، ایجاد وحدت ‎رویه است تا مسیر درست را به مدیران نشان ‎دهند.

فلسفه شورای حقوقی وحدت رویه در دستگاه‌های اجرایی‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت بعد از ظهر امروز در حاشیه نخستین گردهمایی شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‎های اجرایی استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان ضمن تبریک عید مبعث اظهار داشت: این شورا به تدبیر معاون حقوقی رئیس جمهور ابلاغ که خلأ آن در دولت‎های قبلی به شدت احساس می‎شد که خوشبختانه همیشه دولت‎های نهم و دهم در کارهای جهشی و ابداعات جدید پیشگام بوده است.

وی به نکاتی که شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‎ها باید همواره مورد توجه قرار دهند اشاره و تصریح کرد: ایجاد وحدت رویه حقوقی ‎اداری در دستگاه‎ها و حذف موازی‎کاری، رتبه‎بندی و تعیین صلاحیت کارشناسان حقوقی باید از اولویت‎های این شورا قرار بگیرد.

استاندار گلستان ایجاد بانک اطلاعاتی حقوقی را از دیگر مسائل مهم شورای هماهنگی عنوان کرد و یادآور شد: ارزیابی حقوقی قراردادهای دستگاه‎ها و پیشگیری از تضییع بیت‎المال در استان، پیگیری مشکلات حقوقی و مشارکت در برنامه‎ریزی دستگاه‎ها از مهمترین وظایف و مسئولیت‎های این شورا است.

قناعت در خصوص رسالت و ماموریت‎های اعضای شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‎های اجرایی گفت: تسلط بر قوانین و مقررات همچنین به روز کردن آن، حفاظت و صیانت از حقوق بیت‎المال از دیگر ماموریت‎های این شورا محسوب می‎شود.

وی وجود مشاوران امین همراه با ارائه نظرات فنی و کارشناسانه به مدیران را در این زمینه مهم خواند و اضافه کرد: حرکت در مسیر قانون با حفظ توأمان منافع ملت و دولت، کاهش دعاوی و پرونده‎ها در دادگاه‎ها، پیگیری مباحث حقوقی دستگاه‎ها، همراهی و تعامل با شورای امور حقوقی استان از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه این شورا قرار گیرد.

استاندار گلستان از چهار کمیسیون اقتصادی، علمی، قضایی و برنامه‎ریزی خواست تا فعالانه در این بخش عمل کنند تا شاهد توفیقات روزافزون در استان گلستان باشیم.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول