اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی خبر داد

تشکیل اتحادیه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در بجنورد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در این استان را زمینه‌ساز تشکیل اتحادیه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در بجنورد برشمرد که در این راستا پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

تشکیل اتحادیه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از هنرمندان و فعالان صنایع دستی خراسان‌شمالی اظهار کرد: این استان سال گذشته در عرصه‌های بین‌المللی گام‌های بلندی را برداشته و نخستین نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو را تجربه کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه بین‌المللی اکو در شهریور ماه قوی‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر نمایشگاه صنایع دستی، مؤلفه‌های فرهنگی و همگرایی کشورهای عضو اکو نیز با مأموریت وزارت ارشاد در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

شفقت با اشاره به اینکه خراسان‌شمالی گام‌های بلندی را در سال‌های اخیر در حوزه صنایع دستی برداشته است، افزود: این امر سبب شده تا خراسان‌شمالی رتبه‌های برتر را در کشور در این زمینه کسب کند.

وی در عین حال بر حفظ افتخارات کسب شده توسط استان در حوزه صنایع دستی تاکید کرد و از رسانه‌ها خواست تا در این زمینه نقش موثر خود را ایفا کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی همچنین فرش دو روی دویدخ را به عنوان یکی از هنرهای صنایع دستی استان برشمرد و گفت: هیچ جای دنیا چنین هنری را نداشته و منحصر به این استان است.

وی برنامه‌ریزی جدی به منظور توسعه صنایع دستی را از رویکردهای مدیریت استان برشمرد و افزود: صنایع دستی در واقع یک هنر بوده که با خلاقیت زنده است.

شفقت از صنایع دستی به عنوان یک چرخه و بنگاه اقتصادی و وسیله تأمین روزی هنرمندان این عرصه یاد کرد و گفت: با وجود تمام قابلیت‌هایی که این استان در حوزه صنایع دستی داشته لیکن هنوز ظرفیت‌های بالقوه زیادی در عرصه صنایع دستی استان وجود داشته که باید در راستای شکوفا شدن آن با مشارکت هنرمندان و دستگاه متولی تلاش شود.

وی با بیان اینکه در قالب هنرهای صنایع دستی امکان حضور هنرمندان و محصولات صنایع دستی در عرصه‌های کشوری و بین‌المللی وجود دارد، گفت: این مهم علاوه بر معرفی استان تأثیر بسزایی در توسعه چرخه درآمد هنرمندان صنایع دستی خواهد داشت.

استاندار خراسان‌شمالی تاکید کرد: با تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر در حوزه صنایع دستی خراسان‌شمالی صورت گرفته، امید می‌رود تا استان در آینده به پایگاه بین‌المللی صنایع دستی تبدیل شود.

وی توجه به دو حوزه صنایع دستی و کشاورزی را از مهم‌ترین اولویت‌های توسعه استان در حوزه اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: جمع کثیری از شهروندان این استان در این بخش‌ها فعالیت داشته و توجه به این حوزه‌ها سبب افزایش شاخص‌های درآمد و رونق کسب و کار می‌شود.

به گزارش فارس، در این آیین از فعالان صنایع دستی خراسان‌شمالی با اهدای لوح و صنایع دستی تجلیل شد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول