اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند:

اتاق فکر بررسی مسائل اجتماعی در دماوند تشکیل می‏شود

خبرگزاری فارس: نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند گفت: اتاق فکر بررسی مسائل اجتماعی و ارائه راهکارهای مناسب در این حوزه در شهرستان دماوند تشکیل می‏شود.

اتاق فکر بررسی مسائل اجتماعی در دماوند تشکیل می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی‏رضا قاسمی‏فرزاد ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی بررسی مسائل اجتماعی شهرستان دماوند اظهار کرد: طرح مباحث اجتماعی و فرهنگی تابعی از شرایط زمانی و مکانی است، چراکه هیچ‏گاه نسل حاضر هم‏چون گذشتگان خود فکر نکرده‏اند و نمی‏کنند.

وی تصریح کرد: آنچه به ما قالب و چارچوب داده، اعتقادات دینی و فرهنگی است که مبتنی بر مضامین نورانی اسلام و قرآن بوده و باید به عنوان یک اصل مورد نظر قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند با اشاره به اهداف سند چشم‏انداز و افق 1404 ایران اظهار داشت: آنچه در افق 1404 برای جمهوری اسلامی ایران ترسیم شده این است که باید به کشور توسعه یافته‏ای تبدیل شویم که در منطقه رتبه نخست و در جهان، جزو برترین کشورها قرار گیریم.

قاسمی‏فرزاد ادامه داد: یکی از موارد مورد توجه این سند، توسعه عدالت اجتماعی در راستای حفظ حقوق انسان‏هاست.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و تلاش دولت خدمت‏گزار، تا سال 91 در بخش‏های علمی و فناوری به افق این چشم‏انداز دست یافته‏ایم، اما در موضوعات اجتماعی نیازمند کار و تلاش ویژه‏ای هستیم.

وی با اشاره به توطئه گسترده دشمنان در ایجاد انحرافات اجتماعی در کشور بیان داشت: دشمن از فضای فرهنگی و اجتماعی در آسیب‏رسانی به جامعه ما استفاده می‏کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند افزود: اگر چه تا امروز با هوشیاری و اتکا به فرهنگ غنی اسلامی توانسته‏ایم برابر این هجوم مقاومت کنیم، اما باید به مسائل به خوبی توجه داشته باشیم تا مورد آسیب قرار نگیریم.

قاسمی‏فرزاد ناهنجاری‏های خانوادگی، اعتیاد و رعایت نکردن حقوق دیگران را از مصادیق آسیب‏های فرهنگ منحط غرب دانست.

وی تصریح کرد: این ناهنجاری‏ها، کم و بیش در جامعه ما وجود دارد و باید با برنامه‏ریزی صحیح و فرهنگ‏سازی، به مقابله با آن پرداخت و تشکیل این کارگروه و اتاق‏های فکر زیر مجموعه آن می‏تواند، در ارائه راهکارهای مناسب، مؤثر باشد.

فرماندار شهرستان دماوند از خانواده به عنوان سلول اصلی تشکیل‏دهنده جامعه یاد کرد و افزود: سلول بنیادی جامعه خانواده است.

قاسمی‏فرزاد ادامه داد: باید توجه داشت که اگر خانواده‏ای مورد آسیب قرار گیرد، قطعاً جامعه دچار آسیب خواهد شد و این مهم، لزوم توجه و برنامه‏ریزی پایه‏ای را برای شکل‏گیری خانواده‏ای سالم می‏طلبد.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند تشکیل اتاق فکر اجتماعی و فرهنگی در شهرستان دماوند را یک اولویت مهم ارزیابی کرد و گفت: این اتاق فکر از ترکیب نخبگان شهرستان و نهادهای دیگر تشکیل می‏شود.

قاسمی‏فرزاد، این نهادها را حوزه علمیه، دانشگاه‏ها، جامعه فرهنگیان، بسیج و دیگر نهادها و اقشار عنوان کرد که با هدف بررسی مشکلات و آسیب‏های اجتماعی شهرستان دماوند و ارائه راهکارهای عملیاتی در جهت رفع آن به زودی فعالیت خود را آغاز می‏کنند.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول