اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان تأکید کرد

توانمندسازی مهارتی دانش‌آموزان و دانشجویان خوزستان

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان بر توانمندسازی مهارتی دانشجویان و هدایت بیشتر دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و عملی با هدف کارآفرینی و جلوگیری از بیکاری آنان پس از فراغت از تحصیل تأکید کرد.

توانمندسازی مهارتی دانش‌آموزان و دانشجویان خوزستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در پایان افتتاح و کلنگ‌زنی 16 پروژه عمرانی در دانشگاه شهید چمران با حضور معاونان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه کاهش بازار کار ناشی از کم شدن جذب دستگاه‌های دولتی و اجرای اصل 44 قانون اساسی در راستای خصوصی سازی است، اظهار کرد: به همین دلیل یکی از برنامه‌های ما این است که مدارس را به سمت علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای سوق دهیم.

وی نیروی انسانی را یکی از حلقه‌های مفقوده  توسعه استان خوزستان دانست و گفت: اعتقاد ما این است که اگر این حلقه‌ها را به یکدیگر وصل نماییم مشکلات استان نیز حل خواهند شد.

حجازی خاطر نشان کرد: در بخش نیروی انسانی خوزستان اگر چه نیروهای ما از لحاظ ولایتمداری اعتقاد و کیفی در وضعیت خوبی هستند اما در بحث توانمندی مشکلات جدی داریم.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه پایه دانشگاه‌ها در مدارس شکل می‌گیرد، تأکید کرد: در صورتی که در مدارس دانش ‎آموزان از نظر اعتقادی و علمی خوب تربیت شوند در آینده نیز دانشگاه‌های ما مشکلی نخواهند داشت.

وی ارتقای رتبه علمی خوزستان از 27 به رتبه 14 در سال‌های اخیر را یادآور شد و گفت: این جایگاه هنوز برای استانی با این همه توانمندی و ظرفیت شایسته نیست و باید ارتقا یابد.

حجازی افزود: در همین راستا، توسعه و آموزش مسائل مربوط به تربیتی در مدارس  در دستور کار قرار گرفت و در طرح معراج اندیشه  که از دو سال پیش در استان  آغاز شده تاکنون به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‌ایم.

استاندار خوزستان بیان داشت: آمار پشت کنکوری خوزستان زیاد است اما این نباید سبب شود که تمام توجه و نگاه ما به سمت این افراد باشد چرا که سالانه 54 هزار نفر از دانشگاه‌های استان فارغ التحصیل می‌شوند که 90 درصد خروجی آنها از دانشگاه‌های پیام نور و آزاد هستند اما بازار کار خیلی برای این افراد ایجاد نشده است.

حجازی مسئله تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های استان را متذکر شد و گفت: جذب هیئت علمی نشان داد که در این خصوص چندان موفق نبوده‌ایم و آمار جذب استاد متناسب با افزایش تعداد دانشجویان نیست از این رو، باید فعالیت‌های ما به سمت تربیت نیروی انسانی به منظور جذب هیئت علمی از استان و تقویت آنها سوق داده شود.

وی همچنین به موفقیت‌های پژوهشی در استان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: خوزستان در جذب اعتبارات پژوهشی از صنعت طی چند سال گذشته با 130 میلیارد ریال اعتبار، موفقیت‌های خوبی کسب کرده  اما هنوز خیلی راضی نیستیم این در حالی است که اگر مناطق نفت‌خیز جنوب وارد این عرصه شود این رقم افزایش زیادی خواهد یافت.

استاندار خوزستان نوید داد: با سرمایه‌گذاری که در بخش نیروی انسانی در مدارس و آموزش عالی هم اکنون در حال انجام است، استان در آینده به نتایج بهتری دست یابد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول