اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

آموزش‌های مهارتی در راستای توانمندسازی نیروی کار ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اهمیت ارائه آموزش به شاغلان و نیروی انسانی گفت: آموزش‌های مهارتی در راستای توانمندسازی نیروی کار ارائه می‌شود.

آموزش‌های مهارتی در راستای توانمندسازی نیروی کار ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان قاسم صیادی ظهر امروز در نخستین همایش تبیین نظام آموزش مهارت و فناوری استان زنجان، اظهار داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی در حال حاضر در راس برنامه‌های کشورهای در حال توسعه قرا‌رگرفته است، به گونه‌ای که این مهارت‌ها در راستای توانمند سازی نیروهای انسانی جامعه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروهای انسانی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش موثری دارند، افزود: در استان زنجان در زمینه توسعه آموزش‌های مهارتی گام‌های مهمی برداشته شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در سال جهاد اقتصادی برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی فنی و حرفه‌ای استان در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی انجام شده است، یادآور شد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ایجاد اشتغال در کشور این سازمان نیز به ارائه آموزش‌های مهارتی برای علاقه‌مندان اقدام کرده است.

وی از رشد 30 درصدی ارائه آموزش‌های مهارتی در سال جاری خبر داد و افزود: راه‌اندازی نظام ملی مهارت و فناوری در کشور با رویکرد ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور در سال جاری آغاز به کار کرده است.

صیادی با بیان اینکه این نظام هماهنگ‌ کننده آموزش‌های مهارتی در کشور است، بیان داشت: با راه‌اندازی این نظام مرکز آموزش‌های علمی ـ کاربردی فنی و حرفه‌ای در کشور آغاز به کار کرده است که در این زمینه نیز در استان زنجان سه مرکز علمی ـ کاربردی در هشت رشته فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

وی وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی را ارتقای نیروهایی توانمند و تاثیر گذار در نظام ملی مهارت عنوان کرد و افزود: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان برنامه‌ریزی‌های لازم را در راستای توجه به ارتقای نیروهای استان انجام داده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: در 30 سال گذشته هدف استعمار سوق دادن آموزش‌ها به سوی علوم نظری بوده و تلاش‌های زیادی در این راستا انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه‌ای به مقوله حرفه‌آموزی در جامعه شده است، افزود: راه‌اندازی مراکز علمی و کاربردی در راستای ارتقای مهارت‌آموزی است.

صیادی آموزش‌های مهارتی را محور اصلی اصلاحات در کشورهای توسعه‌یافته عنوان کرد و افزود: احیای نظام استاد ـ شاگردی از جمله روش‌های مورد توجه در ارائه آموزش‌های مهارتی به کارجویان است. 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین و حیاتی‌ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن است، افزود: برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از این سرمایه ارزشمند در راستای توسعه و تعالی یک کشور، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که بر این اساس، رفع معضل اشتغال طی دو سال، در اولویت‌های برنامه‌های دولت قرار دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه امروز جوانان جویای کار زیادی با تحصیلات عالی و دانشگاهی در کشور وجود دارند، تصریح کرد: مهارت‌آموزی می‌تواند کلید کارآموزی و اشتغال‌زایی برای این قشر شود و به‌طور مستقیم در افزایش تولید و بهره‌وری کشور نیز تأثیر بگذارد.

صیادی با یادآوری اینکه نظام ملی مهارت به‌طور رسمی از اواخر سال گذشته کار خود را آغاز کرد، گفت: با تشکیل چنین سازمانی شعارهای “هر ایرانی، یک مهارت“ و هر خانه، یک کارخانه تحقق یافت و به ‌طور کلی هر کارخانه و کارگاه نیز می‌تواند به‌ عنوان یک مرکز آموزشی تلقی شود و به آموزش مهارت‌های مختلف بپردازد.

وی با بیان اینکه بیش از 150 کشور در سطح دنیا تجارب موفقی در زمینه مشاغل خانگی دارند، یادآور شد: هم‌اکنون 80 درصد مشاغل در کشور تایوان و 70 درصد در هندوستان به مشاغل خانگی اختصاص دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تأکید بر اینکه مهارت‌آموزی صرفا مخصوص افراد بیکار و جویای کار نیست، خاطرنشان کرد: شاغلان نیز می‌توانند با آموزش‌های مختلف، دانسته‌ها و مهارت‌های خود را با دانش روز تطبیق دهند که این امر می‌تواند نقش قابل‌ توجهی در پیشرفت، تکنولوژی و گسترش تولید در جامعه داشته باشد.

صیادی با یادآوری اینکه تیم‌های سیار متعددی نیز برای پوشش نیازهای مهارت‌آموزی مراکزی نظیر زندان‌ها، پادگان‌ها و صنایع در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، نهضت مهارت‌آموزی در استان نیز هم‌زمان با نهضت اشتغال کشور صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در حال حاضر از مجهزترین کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف بهره‌مند است، تصریح کرد: در سال‌جاری سه مرکز علمی ـ کاربردی با رشته‌های مختلف آموزشی مختلف و منطبق با نیازهای استان در شهرستان‌های مختلف راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول