اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

آموزش‌های مهارتی موجب توانمندسازی افراد جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی در جامعه موجب تقویت و توانمندسازی افراد می‌شود.

آموزش‌های مهارتی موجب توانمندسازی افراد جامعه می‌شود
قاسم صیادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان در سال جاری برنامه‌ریزی‌های لازم را در خصوص برنامه‌های مختلف این اداره کل اندیشیده است.
وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های لازم به افراد مختلف جامعه از برنامه‌های فنی و حرفه‌ای است، افزود: مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد مختلف جامعه از برنامه‌های این اداره کل است که خوشبختانه در سال جاری در رشته‌های مختلف مهارت‌آموزی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: ضرورت توجه به ایجاد اشتغال پایدار برای افراد تنها از طریق مهارت‌آموزی محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه این اداره کل به نتایج کمی و کیفی برنامه‌های مهارتی توجه دارد، افزود: استان در زمینه رهگیری حرفه‌آموزی در کشور مقام دوم را از آن خود کرده است.
صیادی وظیفه و رسالت همه دست اندرکاران انقلاب را گرامیداشت سی و سومین سالروز جشن پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: برنامه‌های مختلفی از سوی این اداره کل در زنجان اجرا می‌شود.
وی ارائه توانمندی‌ها و عملکرد اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان را از برنامه‌های دهه فجر اعلام کرد و یادآور شد: تجلیل از تلاشگران عرصه مهارت از دیگر برنامه‌های این دهه محسوب می‌شود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: در سال جاری برای ارتقای کارگاه‌های آموزشی این اداره کل 600 میلیون تومان اختصاص یافته است که در دهه فجر نیز دنبال می‌شود.
وی از معرفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مخاطبان در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و تصریح کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف مهارتی موجب ارتقای مهارت‌آموزی در جامعه می‌شود.
صیادی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مثابه راهبردی استراتژیک در راستای توسعه  فعالیت‌ها محسوب می‌شود، بیان داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی در جامعه موجب تقویت و توانمند سازی افراد می‌شود.
وی نیروهای انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه این بخش عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا در استان برنامه‌ریزی‌های مطلوبی صورت گرفته به گونه‌ای که در راستای توانمند سازی نیروی انسانی این اداره کل گام‌های مهمی برداشته شده است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اختصاص اعتبارات ویژه برای راه‌اندازی مراکز علمی و کاربردی در استان بیان داشت: از چند سال گذشته نظام ملی مهارت فعالیت‌های خود را آغاز کرده است تا با سه رویکرد نظام آموزشی، صلاحیت حرفه‌ای و نظام اشتغال آموزش‌های مهارتی در سطوح مختلف را با راه‌اندازی مراکز علمی و کاربردی به علاقه‌مندان ارائه کند.
وی از بازدید 8 هزار و 539 نفر از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در هفته بازدید از مراکز خبر داد و افزود: علاقه‌مندان از امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های مهارت‌آموزی استان بازدید کردند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول