اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی هرمزگان:

توانمندسازی کودکان باید در اولویت دستگاه‌ها باشد

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی هرمزگان گفت: باید هدف تمام دستگاه‌های دست‌اندرکار در امور خانواده و جامعه، توانمندسازی کودکان از سنین پایین باشد.

توانمندسازی کودکان باید در اولویت دستگاه‌ها باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مرتضی فیضی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در نشستی که با هدف تشریح برنامه‌های انجام شده بهزیستی هرمزگان پیرامون روز جهانی کودک برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی هرمزگان در هفته جاری پیرامون روز جهانی کودک اظهار داشت: امسال شعار روز جهانی کودک "فرزندپروری مثبت راهی به سوی ارتقا سلامت اجتماعی کودکان" نامگذاری شده بود که برنامه‌های برگزار شده سبب شد رضایت نسبی کودکان و والدین حاصل شود.
وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده تعدادی از کودکان مهدها و مراکز شبانه روزی بهزیستی، از مراکز سالمندان در این هفته بازدید کردند.
این مسئول گفت: همچنین برگزاری مراسم شاد در مراکز تحت حمایت، برگزاری راهپیمایی کودکان در مهدها و حضور مسئولان در رسانه‌ها به این مناسبت از دیگر اقدامات انجام شده به مناسبت روز جهانی کودک توسط بهزیستی بوده است.
فیضی اظهار داشت: یکی از اهداف سازمان بهزیستی بالا بردن توانمندی کودکان از بدو تولد تا چهار سال است.
وی گفت: همچنین ارتقا اصول اخلاقی، مذهبی و فرهنگی کودکان نیز از دیگر اهداف است که با نظارت دقیق در مهدها انجام می‌شود که با شکوفایی این کودکان، می‌توان آبادانی کشور را شاهد بود.
فیضی خاطر نشان کرد: باید سعی کنیم برنامه‌هایی تدوین و به کار گرفته شود که کودکان به پویایی و کمال برسند و از آسیب‌های اجتماعی و مواردی که باعث کاهش شان کودک می‌شود جلوگیری کرد.
وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری کرد، که والدین حساسیت بیشتری را در وارد کردن بچه‌های زیر چهار سال خود به مهدها نشان دهند چرا که بر این عقیده‌ایم حضور کودک در سنین پائین در مهدها و مراکز آموزشی، دایره توانمندی‌های او را ارتقا دهد.
فیضی ادامه داد: وظیفه بهزیستی و دستگاه‌های مربوطه این است که فضایی را فراهم کنند که تمام کودکان از امکانات موجود برای رشد و تعالی استفاده کنند و آسیب‌های که کودکان را تهدید می‌کند جلوگیری کنند.
یادآور می‌شود در روزهای اخیر به مناسبت روز جهانی کودک برنامه‌های متعددی از طرف دستگاه‌های مرتبط برای کودکان و خانواده‌ها برگزار شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول