اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

توانمندسازی مدیران راهکارهای موثر در تحولات فرهنگی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، توانمندسازی مدیران فرهنگی کشور و ثبات آنان در کنار تقویت اتاق‌های فکر و مشاوره در عرصه فرهنگ را از جمله راهکارهای موثر در تحولات فرهنگی دانست.

توانمندسازی مدیران راهکارهای موثر در تحولات فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق بعد از امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان دختر تبریز، ویژگی اصلی انقلاب اسلامی را شکل‌گیری آن بر پایه ارزش‌هاى دینى، اخلاقى و معنوى دانست.

وی افزود: وجه فرهنگی این انقلاب به گونه‌ای غالب است که انقلاب اسلامی در جهان، انقلابی ارزشی و فرهنگی شناخته می‌شود و مؤلفه فرهنگی‌ و  ایدئولوژیک نظام برآمده از انقلاب ‌اسلامی، نقطه قوت آن محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر تاثیر عنصر دین در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی گفت: این خصوصیت با گذشت زمان نه تنها تحلیل نرفته بلکه مستحکم‌تر نیز شده است و همین پایداری در اصول بوده که باعث شده هر جاى دنیا قلبى براى دین اسلام مى‌تپد، به جمهورى اسلامى ایران که براى اعتلای اسلام حرکت مى‌کند علاقه‌مند باشد.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی از خانه‌‌ مذهب یعنى مسجد و مدرسه‌ى دینى آغاز  شد و در کوتاه‌ترین زمان همه افراد و جریان‌های سیاسی کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داد و تلاش‌ها به سمتی سوق داده شد که رنگ فرهنگ دینی بر تمام مؤلفه‌ها و عرصه‌های دیگر تاثیرگذار باشد و دلیل این امر، ماهیت انقلاب اسلامی است.

وی در عین حال گفت: در کنار نقاط قوت بسیاری که در ابعاد مختلف نصیب جمهوری اسلامی شده است باید به این واقعیت نیز اذعان کنیم که تلاش‌های صورت گرفته در بخش فرهنگ، متناسب با اهداف و انتظارات نبوده و لازم است بحث آسیب‌شناسی در امور فرهنگی به طور جدی از سوی متولیان مورد توجه قرار گیرد و راه‌حل‌های کارشناسان مومن و متعهد عرصه دین و فرهنگ با دقت در جامعه پیاده شود.

شایق، توانمندسازی مدیران فرهنگی کشور و ثبات آنان در کنار تقویت اتاق‌های فکر و مشاوره در عرصه فرهنگ را از جمله راهکارهای موثر در تحولات فرهنگی دانست و تصریح کرد: اهتمام جدی به اجرای رهنمودهای بزرگان دینی و برنامه‌ریزی مناسب در این رابطه منجر به استفاده از همه ظرفیت‌ها و نیروهای اجتماعی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور می‌شود که می‌تواند جامعه را از این توانمندی‌ها بهره‌مند سازد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول