اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر:

توانمندسازی زنان در عرصه‌های اجتماعی از اهداف طرح رحمت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر گفت: توانمندسازی زنان در عرصه‌های اجتماعی از اهداف طرح رحمت است.

توانمندسازی زنان در عرصه‌های اجتماعی از اهداف طرح رحمت است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان فاطمه عرفان بعد از ظهر امروز در آئین آغاز کلاس‌های طرح رحمت در میاندشت اظهار داشت: طرح رحمت از برنامه‌های فرهنگی ارزشمندی است که به منظور توانمندسازی بانوان و دختران و کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرایی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر در تشریح اهداف برگزاری کلاس‌های طرح رحمت خاطر نشان کرد: هدف اصلی کلاس‌های طرح رحمت آشنایی بیشتر بانوان با احکام و دستورات نورانی دین مبین اسلام و سیره عملی پیامبر بزرگوار (ص) و ائمه معصومین (ع) است.

عرفان بیان داشت: این کلاس‌ها به منظور ترویج اخلاق حسنه اسلامی و آشنایی بیشتر بانوان با آموزه‌های اخلاقی دین مبین اسلام و معرفی الگوهای رفتاری مناسب به این قشر عظیم تشکیل می‌شود و مختص بانوان در نقاط آسیب‌پذیر روستایی است.

وی با اشاره به نقش انکارناپذیر کلاس‌های طرح رحمت در توانمندسازی همه‌جانبه بانوان اضافه کرد: توانمندسازی بانوان در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی و سایر عرصه‌ها از برنامه‌های ارزشمندی است که در طرح رحمت دنبال می‌شود.

این مسئول ادامه داد: صیانت از شأن زن و ارائه الگوی زن مسلمان، که موجب تحکیم نهاد خانواده مبتنی بر دین اسلام و ارتقای سلامت زنان می‌شود از برنامه‌های مهمی است که در برنامه‌های مختلف کمیته بانوان اجرایی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر اذعان داشت: طرح رحمت برای آموزش مهارت‌های زندگی در زنان خانه‌دار و ترویج حجاب در استان بوشهر برگزار می‌شود.

عرفان گفت: این طرح که از سال 85 به اجرا درآمده است با استقبال خوب زنان خانه‌دار روبه‌رو شده است و بانوان به منظور افزایش سطح معلومات و آگاهی‌های اجتماعی در این طرح‌ها مشارکت می‌کنند.

وی ادامه داد: زنان خانه‌دار در این طرح با شرکت در 16 جلسه آموزشی مهارت‌های امداد و نجات، آیین همسرداری، تربیت فرزندان، مسایل دینی و مفاهیم قرآنی را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول