اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

توانایی احاطه کامل به واحدهای تولیدی را نداریم

خبرگزاری فارس: معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: با توجه به تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی اصفهان و وجود 62 هزار بازرس نمی‌توانیم بر تمام این واحدها احاطه کامل داشته باشیم.

توانایی احاطه کامل به واحدهای تولیدی را نداریم

محسن نیرومند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ماده 10 قانون اصلاح ساختار و نوسازی صنایع کشور  گفت: در برنامه چهارم توسعه این ماده عملیاتی و اجرایی شد و در فاصله‌ای که میان برنامه چهارم و پنجم پیش آمد به دلیل عدم تأمین بار مالی مصوب دولت متوقف شد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز برای اجرای ماده 10 قانون اصلاح ساختار و نوسازی صنایع کشور بار مالی تاکنون پیش‌بینی نشده و در قانون بودجه نیز در این زمینه اعتباری اختصاص داده نشده است.

معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسئولان استانی، ماده 10 که یکی از مصوباتی سفر رئیس جمهور به استان اصفهان است، انجام می‌شود.

وی اجرای ماده 10 را زمینه پویایی و رشد واحدهای اقتصادی عنوان کرد و افزود: با اجرای ماده 10 قانون اصلاح ساختار و نوسازی صنایع کشور ما کمک بسیار خوبی به بازسازی واحدهای صنعتی در زمینه نیروهایی که از گذشته تاکنون به علت‌های مختلف غیر فعال بودند و امکان بهره‌وری بیشتری نداشتند انجام می‌دهیم.

نیرومند تحریم‌ها را عامل عدم واردات مواد اولیه به کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به کمبود مواد اولیه در واحدهای صنعتی و تولیدی با کاهش نیروی کار در این واحدها نیز رو به ‌رو هستیم.

وی از ادعای برخی تولید کنندگان و صنعتگران اصفهانی مبنی بر عدم اخراج نیروی کار واحدهای مربوطه سخن گفت و اظهار کرد: برخی از این واحدها بیان داشته‌اند که با توجه به اینکه با 30 درصد کاهش تولید مواجه شده‌اند اما کاهش نیروی کار نداشته‌اند.

معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: دیدگاه‌ کارفرماها نسبت به نیروی کار در مقایسه با زمان گذشته تغییر پیدا کرده و به عنوان سرمایه به نیروی کار نگاه می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای بازرسی روابط کار این اداره‌کل اظهار داشت: در سال گذشته 26 هزار و 191 بازرسی از واحدهای صنعتی استان اصفهان انجام شد که به منظور پیش‌گیری از بروز حادثه بوده است.

نیرومند با اشاره به مجموع حوادث ناشی از کار در واحدهای صنعتی ادامه داد: یک هزار و 739 حادثه در واحدهای صنعتی اتفاق افتاده که تعداد 104 حادثه آن منجر به فوت شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع این تعداد حوادث کار 232 حادثه منجر به قطع عضو و یک هزار و 403 حادثه نیز منجر به آسیب‌دیدگی شده است.

معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از احتمال تفاوت آمار حوادث ناشی از کار این اداره‌کل با سازمان پزشکی قانونی سخن گفت و ادامه داد: دلیل این تعارض یا مربوط به اتباع خارجه خارج از قانون کار بوده یا اینکه کارگر مشمول بیمه نبوده و مایل به استفاده از مزایای بیمه نیز نیست.

وی با اشاره به وجود بیش از 150 هزار واحد صنفی و بیش از 8 هزار واحد تولیدی در استان اصفهان، تاکید کرد: با توجه به این تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی در استان و وجود 62 هزار بازرس نمی‌توان بر تمام این واحدها احاطه کامل داشه و به صورت مرتب از آن بازدید کرد.

نیرومند افزود: برای نظارت مناسب در واحدهای صنعتی سیستم خود‌کنترلی برای آنها به نام کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار مستقر شده است.

وی تاکید کرد: استان اصفهان رتبه نخست را در کشور در زمینه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار به دست آورده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول