اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستان‌آباد:

جریمه‌نویسی برای واحدهای صنعتی راه نجات محیط زیست نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار بستان‌آباد گفت:‌ برخوردهای قهری و جریمه‌نویسی نمی‌تواند رویکرد مناسبی در برخورد با صنایع برای کاهش آلایندگی آنها و نجات محیط زیست باشد.

جریمه‌نویسی برای واحدهای صنعتی راه نجات محیط زیست نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، ظهر امروز در جلسه مشترکی با حضور فرماندار شهرستان بستان‌آباد، مدیرکل محیط زیست استان و مدیران عامل کارخانه‌های بستان‌آباد، مشکلات مربوط به مسائل زیست‌محیطی این منطقه بررسی شد.

در ابتدای این جلسه تنی چند از مدیران عامل کارخانه‌ها به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل زیست‌محیطی پرداختند، سپس الیاس گل‌محمدزاده فرماندار شهرستان بستان‌آباد در سخنانی با اشاره به اینکه همچنان برخی از مسئولان به محیط زیست نگاه تشریفاتی و درجه دوم دارند، گفت: چنین نگرشی‌هایی باید اصلاح شود و مسئولان باید بدانند که هرگونه هزینه در بهبود مسائل زیست‌محیطی نوعی سرمایه‌گذاری پربازده است.

فرماندار بستان‌آباد افزود: عملکرد جزیره‌ای و موازی‌کاری برخی سازمان‌ها در مسائل زیست‌محیطی منجر به اتلاف و از بین رفتن منابع شده است و باید در آن امر نگاه فرابخشی حاکم شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه ارتباط بین صنعت و محیط زیست دو طرفه نیست و مدیران محیط زیست به صنایع       به‌عنوان یکی از منابع آلاینده نگاه می‌کنند در حالی‌که ما باید در صدد کاهش آلودگی حرکت کنیم.

فرماندار بستان‌آباد گفت: باید این مطلب را مورد توجه قرار بدهیم که نمی‌توانیم به بهانه حفظ محیط زیست، کارخانه‌ها را تعطیل کنیم.

گل‌محمدزاده با بیان اینکه برخوردهای قهری و جریمه‌نویسی نمی‌تواند رویکرد مناسبی در برخورد با صنایع باشد، اظهار کرد: باید با اعطای تسهیلات نسبت به نوسازی واحدهای صنعتی و کاهش آلودگی‌های ناشی از فرسودگی واحدها اقدام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از تصفیه‌خانه‌های کوچک در صنایع را پیشنهاد داد و گفت: خوشبختانه تعدادی از واحدهای صنعتی بزرگ شهرستان خود نسبت به ایجاد فضای سبز در محوطه کارخانه‌ها اقدام کرده‌اند و صاحبان صنایع این منطقه نسبت به مسائل زیست‌محیطی حساسیت دارند.

فرماندار شهرستان بستان‌آباد در پایان سخنان خود از تخلیه زباله‌ها در اطراف جاده‌ها و محیط زیست منطقه انتقاد کرد و افزود: عملیات جمع‌آوری آب‌های سطحی از شهرک عالی‌نسب اوایل سال آینده به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول