اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خبر داد

رتبه نخست بوشهر در صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: استان بوشهر از نظر حجم سرمایه‌گذاری در ارتباط با صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد.

رتبه نخست بوشهر در صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر اسماعیل مرحمتی صبح امروز در نشست کارگروه ستاد تسهیل امور واحدهای صنعتی و تولیدی استان بوشهر اظهار داشت:‌ 692 پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه‌گذاری 81 هزار میلیارد ریال با اشتغال 25 هزار و 600 نفر در استان بوشهر صادر شده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از نظر حجم سرمایه‌گذاری در ارتباط با صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد افزود:‌ این استان در بخش صدور پروانه بهره‌‌‌برداری نیز رتبه ششم کشور را در اختیار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ارتباط با عملکرد صنعت، معدن و تجارت در بنگاه‌های زودبازده تصریح کرد: از ابتدای فعالیت بنگاه‌‌های زودبازده 172 میلیارد تومان قرارداد در قالب 320 پرونده و اشتغال 6 هزار و 800 نفر بسته شده است.

مرحمتی ادامه داد: در این مدت 212 طرح با 111 میلیارد تومان اعتبار به تولید رسید که نشان از ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در بخش تولید است.

وی بیان کرد: همچنین در استان بوشهر 96 فقره سرمایه در گردش با 25 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار و اشتغال 2 هزار 200 نفر صادر شده  است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: در بخش تسهیلات ارزی 20 فقره گشایش اعتبار داشتیم و یک‌هزار میلیارد دلار تسهیلات با اشتغال 2 هزار و 631 نفر پرداخت شده است.

مرحمتی در ارتباط با فعالیت‌های صورت گرفته در بخش معدت نیز اضافه کرد:‌ 188 فقره معدن در استان بوشهر داریم و 35 گواهینامه کشف معدن نیز صادر کردیم.

وی گفت: ظرفیت استخراج معادن در استان بوشهر سالانه 12.5 میلیون تن است و 310 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیز در معادن داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ارتباط با مصوبات ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر گفت: در دو دور پیگیری امور تسهیل واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر 294 مصوبه داشتیم که در دور اول 272 مصوبه اجرا شده، 19 مصوبه اجرا نشده و 3 مورد نیز در دست اجراست.

مرحمتی افزود: در دور دوم نیز 64 مصوبه داشتیم که 60 مصوبه آن اجرایی شده و دو مصوبه اجرا نشده و دو مصوبه نیز در دست اجرا است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول