اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خراسان‌رضوی:

طرح عفاف و حجاب در خراسان‌رضوی آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خراسان‌رضوی از آغاز اجرای طرح میان مدت عفاف و حجاب به مدت 18 ماه در سراسر این استان هم‌زمان با سالروز ملی عفاف و حجاب خبر داد.

طرح عفاف و حجاب در خراسان‌رضوی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد جعفری صبح امروز در جلسه ستاد ویژه عفاف و حجاب استان که در استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به طرح میان‌مدت عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب پدیده مذهبی ارزشی مهمی در تعالیم اسلامی است که توجه به زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی آن بسیار لازم بوده و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است.

وی افزود: هم‌چنین ارزش تلقی کردن و الگوپذیری این فرهنگ، نیازمند درونی و نهادینه شدن آن در وجود افراد بوده و بدون شک رسیدن به این هدف نیازمند مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاه‌ها به صورت مستمر و هدفمند است.

دبیر ستاد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خراسان‌رضوی با اشاره به اهداف اجرای این طرح خاطرنشان کرد: تقویت فضای موثر معنوی در جامعه با اهتمام به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، پیش‌گیری از ترویج مظاهر بدحجابی، ارتقای سطح آگاهی اقشار جامعه از آثار سوء و زیانبار بی‌عفتی و بدحجابی، معرفی الگوهای ارزشی در زمینه عفاف و حجاب، تبیین نقش دستگاه‌های اجرایی مرتبط در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تشویق و ترغیب تشکل‌های فعال مردمی در زمینه عفاف و حجاب از جمله اهداف اجرای این طرح به مدت 18 ماه در سراسر استان خراسان‌رضوی است.

وی در ادامه با بیان اینکه 24 دستگاه اجرایی استان در اجرای این طرح مشارکت دارند، ابراز داشت:‌ وظایف دستگاه‌های مشارکت کننده در طرح به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود که وظایف عمومی آن دسته از ماموریت‌ها و رسالت‌ها اطلاق می‌شود که همه سازمان‌ها مکلف به انجام هستند و عمدتاً این گونه وظایف درون سازمانی است.

جعفری ضمن تقسیم دستگاه‌های مسئول اجرای طرح به پنج گروه تصریح کرد: گروه آموزش عالی شامل تمام دانشگاه‌های استان اعم از دولتی و غیر دولتی، گروه فرهنگی شامل اداراتی چون آموزش و پرورش، صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد و گروه سیاسی امنیتی نیز شامل استانداری، فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی، سپاه، نمایندگی وزارت خارجه و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی درباره دستگاه‌های زیرمجموعه گروه خدماتی اظهار داشت: تمامی بخش‌های تابعه اداراتی مانند شهرداری، بهزیستی، گمرک و میراث فرهنگی در این گروه جای دارند.

دبیر ستاد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خراسان‌رضوی در ادامه از اداره‌کل فرودگاه‌ها، راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه‌ها و راه‌آهن نیز به ‌عنوان ادارات عضو گروه حمل و نقل یاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مدت اجرای طرح 18 ماه است، گفت: این طرح در دوره زمانی 18 ماهه اجرا می‌شود که آغاز آن هم‌زمان با 21 تیرماه سالروز ملی عفاف و حجاب و سالروز واقعه خونین مسجد گوهرشاد است و تا تیرماه سال 92 نیز ادامه دارد.

جعفری در خاتمه با اشاره به هیئت نظارت این طرح خاطرنشان کرد: هیئت نظارت این طرح 10 عضو دارد که معاونت پیش‌گیری از جرم دادگستری، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و نمایندگان نیروی انتظامی، سپاه، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، مراکز آموزش عالی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اعضای این هیئت نظارت را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول