اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار هرمزگان:

ایران می‌تواند الگوی جهانی حجاب باشد

خبرگزاری فارس: معاون استاندار هرمزگان گفت: از جمهوری اسلامی به عنوان کشوری که می‌تواند در مباحث عفاف و حجاب برای سایر ملت‌های دنیا الگویی داشته باشد، نام برد.

ایران می‌تواند الگوی جهانی حجاب باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری پیش از ظهر امروز در کارگروه عفاف و حجاب اسلامی اظهار کرد: حجاب از جمله هنجارهایی است که اگر چه مربوط به فرد و نوع دیدگاه اوست، اما به دلیل اثرات اجتماعی آن اهمیتی فراتر از موضوع فردی پیدا کرده و در قالب فرهنگ اجتماعی نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به آیات قرآنی و احادیث و روایات اسلامی در زمینه مسئله حجاب و عفاف گفت: مسئله حجاب یکی از اصول اسلامی بوده که در قرآن و احادیث بسیار به آن سفارش شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان ارائه یک الگو و طرح مشخص برای جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: ارائه یک طرح و الگوی مناسب می‌تواند مبنای عمل و شاخص قرار گیرد و در همین زمینه از جمهوری اسلامی به عنوان کشوری که می‌تواند در مباحث عفاف و حجاب برای سایر ملت‌های دنیا الگویی داشته باشد، نام برد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه نظام خانواده‌ها و آموزش و پرورش در ارائه آموزش‌های ضروری به خانواده‌ها خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و آموزش و پرورش می‌توانند با توجه به توانمندی‌ها، تجارب و آموزش‌های ضروری در زمینه تبیین این موضوع مهم نقش بسزایی داشته باشند.

این مسئول در ادامه رعایت پوشش و حجاب اسلامی را یکی از راه‌های موثر حفظ و تحکیم بنیان خانواده ارزیابی و اظهار کرد: ترویج حجاب در جامعه نیازمند بکارگیری ابزارهای فرهنگی و آموزشی است و رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری می‌توانند در راستای نهادینه ساختن فرهنگ عفاف و حجاب ایفاگر این امر مهم باشند.

بامری افزود: در حقیقت یکی از رویکردهای مطرح در زمینه تبیین انحرافات اجتماعی، بی‌اهمیت جلوه دادن مسئله حجاب است هر چند که موضوع بدحجابی در جامعه ما از اموری است که ذهن بسیاری از صاحب‌نظران، اندیشمندان، جامعه‌شناسان و دینداران را به خود مشغول ساخته است.

وی در پایان با خطاب قرار دادن مسئولان و متولیان امر فرهنگی تأکید کرد: دستگاه‌ها و کارشناسان مسائل فرهنگی و اجتماعی باید با بررسی و شناسایی چالش‌ها و آسیب‌شناسی موضوعات راهکارهای اثر‌گذار علمی و منطقی را ارائه کنند و این امری ضروری است که باید با نگاه عمیق و ریشه‌ای به مسائل انجام شود.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول