اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون هنرهای تجسمی آبیک

نمایشگاه "حجاب و عفاف" در آبیک برپا شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه عکس و پوستر "حجاب و عفاف" به همت کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری باران این شهرستان برپا شد.

نمایشگاه "حجاب و عفاف" در آبیک برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، در این نمایشگاه 31 قطعه پوستر 39 * 21 از 17 هنرمند آبیکی با عناوینی از جمله  "حجاب متانت است"، "حجاب سیر چشم‌های ناپاک"،"حجاب واکسن مقابله با نگاه‌های آلوده است"، "غنچه تا غنچه است در حجاب است"، "حجاب صدفی بر گوهر وجود"، "حجاب دژی در برابر یورش‌های شیطانی است" و "سالروز کشف حجاب توسط رضاشاه" را به معرض نمایش گذاشتند.

در این نمایشگاه با وب‌گردی هنرمندان کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک 25 قطعه پوستر 29 * 21 حجاب در قالب کاریکاتور با موضوعاتی نظیر: حجاب زیبا حق من، گام‌های شیطانی، شلیک ممنوع، حجاب وسیله‌ای است تا نشان دهی وسیله نیستی، بمب ثانیه‌ای، جهت ایمنی، خودنمایی کالا بودن و بعضی دوستی‌ها نابودی است به معرض نمایش گذاشته شد.

همچنین در این نمایشگاه سیر تاریخی پوشش در ادیان، جهان و ایران در 33 قطعه پوستر 39 * 21 نیز به نمایش گذاشته است.

سیر تاریخ پوشش ادیان با عناوینی چون حجاب زرتشتیان نمادی از پاکی، رابطه حجاب و گناه، بدحجابی در جامعه غرب، هجوم خاموش، عفاف و حجاب در اسلام، نگاه به نامحرم از دیدگاه ائمه اطهار (ع)، بررسی شبهات پیرامون حجاب، سیر تاریخ پوشش در جهان از قرون اول تا ششم میلادی، قرون یازدهم تا پانزدهم میلادی، قرون 17 و 19 و سیر تاریخ پوشش در ایران از دوره ساسانیان، اشکانیان، صفویان، دوران قاجار، پهلوی، استعمار و مسئله چادر، مالیات حجاب، عکس‌هایی از زنان محجبه جهان، به خاطر حجاب و وقتی حجاب جهانی می‌شود در قالب پوستر در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شده است.

در این نمایشگاه مقرر شده سه اثر برتر هنرمندان برگزیده شود و به صورت بنر شش متری در سطح شهر آبیک نصب شود.

این نمایشگاه در 21 تیرماه نیز هم‌زمان با روز عفاف و حجاب در بوستان شهید رجایی آبیک برپا می‌شود.

این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته صبح‌ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 14 الی 19 در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری باران برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول