اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

طرح عفاف و حجاب در کشور به طور کامل محقق نشده است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: لوازم اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور به طور کامل تحقق پیدا نکرده است.

طرح عفاف و حجاب در کشور به طور کامل محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، منصور واعظی در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: مصوبه شورای فرهنگ عالی کشور در موضوع عفاف و حجاب شاید تنها مصوبه عالمانه‎ای است که در این خصوص با یک پشتوانه قوی از کارشناسان متخصص تدوین شده است.

وی افزود: بخش مهمی از ظرفیت تخصصی برای این طرح به کار گرفته شد و با گذشت بیش از هفت سال از این مصوبه هنوز هم با یک عزم جدی اجرا می‎شود.

واعظی با اشاره به اینکه طرح عفاف و حجاب یکی از کارشناسی‎ترین مصوبات است ابراز داشت: اجرای این مصوبه نیازمند مواردی بود که متاسفانه لوازم آن به طور کامل تحقق پیدا نکرده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه شورای عالی فرهنگ عمومی نمی‎تواند پاسخگوی عدم اجرای این مصوبه باشد تصریح کرد: این شورا یک دستگاه سیاست‎گذار و نظارتی است و در این برنامه نظارت و سیاست‎گذاری را به خوبی انجام داده و هم وضعیت روشنی از پوشش جامعه ارائه داده است و به روشنی می‎داند که مشکل عدم اجرای این مصوبه در چیست.

وی با اشاره به اینکه موضوع پوشش در جامعه پیچیده است یادآور شد: اگر امروز برخی از جوانان حدود شرعی را رعایت نمی‎کنند این انتخاب متاثر از عوامل بسیاری از جمله نظام رسانه‎ای، برنامه‎ریزی، آموزشی و منزلتی که جامعه برای فرد تعریف می‎کند بوده است.

* کشور گرفتار طوفان مدرنیته است

واعظی با تاکید بر اینکه یک تغییر رفتار در جامعه به وجود آمده است ابراز داشت: این یک رفتار فردی و اجتماعی است و ساختار برنامه‎ریزی کشور می‎تواند در این موضوع تاثیرگذار باشد و اصلاح این وضعیت نیاز به یک عزم جدی دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه کشور گرفتار یک طوفان مدرنیته است متذکر شد: این طوفان آثار خودش را در بخش‎های مختلف می‎گذارد و تنها محدود به ظاهر و پوشش افراد نیست و در سبک زندگی، ایجاد فرقه‎های انحرافی، افزایش میزان طلاق، افزایش سن ازدواج و دیگر موضوعات تاثیرگذار خواهد بود و تمامی این مسائل به هم متصل هستند.

وی با بیان اینکه برای اصلاح این مسئله تلاش بسیاری باید انجام شود اظهار داشت: در این مسیر دستگاه‎های اجرایی و مدیران ارشد کشوری همدیگر را متهم نکنند و این مسئله تنها بر عهده نیروی انتظامی، دولت و آموزش و پرورش نیست بلکه باید در تمامی دستگاه یک عزم جدی برای حل این مسئله به وجود بیاید.

واعظی بیان داشت: تمامی مسئولان در خصوص هدف مسئله اتفاق نظر دارند اما در خصوص راهکارها اختلاف ایجاد شده که می‎طلبد با همدلی و همفکری این مسئله نیز مرتفع شود تا شاهد اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در جامعه باشیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول