اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کردستان:

پوشش‌های سنتی کردستان نماد حجاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به آداب و رسوم سنتی کردستان، پوشش سنتی کردستان را برگرفته از معیارها و ارزش‌های اسلامی و نماد حجاب کامل اسلامی عنوان کرد.

پوشش‌های سنتی کردستان نماد حجاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی یکشنبه‌شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر حفظ میراث معنوی و حفاظت از آن اظهار کرد: استمرار و تکرار کار فرهنگی موجب حفظ و ماندگاری آن می‌شود.

وی افزود: اگر اصل مهم و برجسته میراث معنوی مورد توجه قرار گیرد دیگر این آثار به ورطه فراموشی سپرده نخواهند شد و آداب و رسوم قدیمی برگرفته از فرهنگ عظیم اسلامی جای آن را خواهد گرفت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان در ادامه این جلسه بر احیای آداب و رسوم گذشتگان در جامعه تاکید کرد و گفت: تکرار آداب و رسوم گذشته براساس فرهنگ اسلامی بوده و در راستای ارتقای میراث معنوی نقش موثری دارد.

میمنت‌آبادی تاکید کرد: اگر لباس و پوشش‌های سنتی گذشته منطقه کردستان با شیوه قدیمی مورد توجه قرار گیرد در حفظ حجاب و عفاف اسلامی و احیای آن به‌عنوان میراث معنوی مطرح می‌شود.

وی در ادامه به بازدید کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی استان کردستان اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر 2 هزار نقطه یادمانی شهدا و عملیاتی در استان وجود دارد که مغفول مانده و مردم کمتر با رشادت و مجاهدت‌های رزمندگان در این منطقه آشنا هستند.

میمنت‌آبادی مردم کردستان را نماد بارز وحدت شیعه و سنی و مرزداران واقعی ایران اسلامی دانست و شهادت 420 نفر از مردم بانه در یک لحظه در راهپیمایی 15 خرداد سال 65 و شهادت 300 نفر از مردم سنندج در همان سال در یک بمباران مصداق بارز این ادعاست که باید اینها به‌عنوان میراث معنوی ثبت شود.

وی یادآور شد: برخی از فعالیت‌های ارزشی از جمله یادمان شهدا جزو آثار معنوی هستند که باید به سمت ثبت آثار ارزشی و میراث معنوی حرکت کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان گفت: در خصوص فضاسازی و تبلیغات محیطی در یادمان‌های شهدا کار چندانی انجام نشده است و از تمام دستگاه‌های ذیربط و فرهنگی استان انتظار می‌رود که در این زمینه آنچه در توان دارند در طٰبق اخلاص بگذارند.

میمنت‌آبادی در ادامه این جلسه از برگزاری هفته فرهنگ رضوی از 23 خردادماه جاری در محل یادمان شهدای سیرانبند بانه تا یکم تیرماه امسال در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و اضافه کرد: سوم تا هفتم تیرماه امسال هم هفته فرهنگ و هنر کردستان در تهران با حضور شعرا و ادبای استان برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم از محمدرحیم پارسا به‌عنوان خادم نمونه فرهنگی استان قدردانی شد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول