اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد

ارائه بیش از 20 هزار خدمات اجتماعی سیار به مددجویان بهزیستی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از ارائه 20 هزار و 49 خدمت از طریق تیم‌های سیار خدمات اجتماعی به مددجویان این سازمان خبر داد.

ارائه بیش از 20 هزار خدمات اجتماعی سیار به مددجویان بهزیستی

حسین سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به تنوع و گستردگی وظایف بهزیستی در جامعه انتظارات از بهزیستی بسیار بالاست و هر آنچه برای بهتر زیستن جامعه تهدید محسوب می‎شود، وظیفه بهزیستی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه در بهزیستی دو نوع فعالیت انجام می‎شود، افزود: یکی از این فعالیت‌ها مربوط به جمعیتی خاص مثل معلولان، زنان سرپرست خانوار و آسیب دیدگان اجتماعی است که به صورت مستلزم از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: این افراد که تعداد آنها بیش از 32 هزار نفر است به صورت مستمر خدماتی از جمله روانشناسی، مددکاری و نگهداری در مراکز به آنها ارائه می‎شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نوع دیگر خدمات بهزیستی مشمول تمام افراد جامعه می‎شود، گفت: این خدمات شامل طرح غربالگری تنبلی چشم، آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش به زوج‌های جوان است که بهزیستی با تکیه بر توان و دانش تخصصی کارشناسان و تأکید بر حفظ و صیانت از ارزش‌های انسانی، ارتقای مستمر کیفیت خدمات و به کارگیری توان و ظرفیت بخش غیر دولتی و با رویکرد پیشگیری و حمایت به هنگام برای توانمندسازی جامعه هدف فعالیت می‌کند.

وی رقم اعتبارات استانی و ملی این اداره‌کل طی سال گذشته را به ترتیب 65 میلیارد و 828 میلیون ریال و 92 میلیارد و 722 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: 420 پرسنل رسمی، پیمانی، قراردادی، کار معین و روستایار پیگیری و انجام وظایف و مأموریت‌های بهزیستی در این استان را عهده‌دار هستند.

سعیدی با اشاره به ارائه خدمات حمایتی و تخصصی به جامعه هدف، گفت: ارائه 20 هزار و 49 خدمت از طریق تیم‌های سیار خدمات اجتماعی، ارائه چهار هزار و 103 خدمت از طریق خط تلفن اورژانس اجتماعی، مداخله در 24 مورد کودک آزاری و 26 مورد همسر آزاری از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی این اداره‌کل طی سال گذشته است.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول