اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:

درصد بالایی از مددجویان آموزش‌دیده صاحب شغل شدند

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: درصد بالایی از افراد آموزش‌دیده به‌ویژه مددجویان صاحب شغل شده و اقدام به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی کردند.

درصد بالایی از مددجویان آموزش‌دیده صاحب شغل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی جعفری صبح امروز در نشستی مشترک با مسئولان فنی و حرفه‌ای شهرستان گچساران و مسئولان اشتغال‌زایی کمیته امداد شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کمیته امداد آمادگی پرداخت هزینه‌های آموزش به مددجویان و فرزندان آن‌ها را در دوره‌های مختلف دارد و از این حیث مشکلی وجود ندارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بر اساس قانون مددجویان از پرداخت هزینه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای معاف هستند، بیان کرد: هزینه‌های ایاب و ذهاب، مواد اولیه و هر چیز دیگری از سوی این نهاد پرداخت می‌شود.

وی آموزش را زیربنای ایجاد شغل پایدار خواند و گفت: کمیته امداد خود را ملزم به اجرای تفاهم‌نامه‌ها و توافقات بین دستگاهی می‌داند و در این راه برای ایجاد شغل در جامعه هدف خود تلاش می‌کند.

جعفری ادامه داد: در بررسی‌های کمیته امداد مشخص شده که افرادی که متقاضی ایجاد یک طرح بودند و با حمایت کمیته امداد موفق به اجرای طرح شدند اگر قبل از آن آموزش لازم را دیده باشند در شغل خود به طور کامل موفق بوده و با مدیریت درست صاحب یک درآمد پایدار و اقتصادی می‌شوند.

 

*آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تنها جنبه اشتغال ندارد

وی توانمندسازی خانواده‌های مددجو را در ابعاد مختلف از سیاست‌های اصلی کمیته امداد دانست و گفت: ‌اشتغال و اقتصاد از مهم‌ترین ابعاد توانمند شدن خانواده‌ها است که زمینه استقلال مالی آنان و عدم وابستگی به مستمری کمیته امداد را فراهم می‌کند.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را کلید موفقیت‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و از زحمات و همکاری‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد.

این مسئول اشتغال‌زایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تنها جنبه اشتغال ندارد بلکه بسیار فراتر از آن است.

وی ادامه داد: فردی که با دریافت این آموزش‌ها توان و تخصص اجرای کار را پیدا می‌کند از اعتماد به نفس و شخصیت لازم در جامعه برخوردار است و به همین لحاظ این آموزش‌ها تنها جنبه اشتغال‌زایی ندارند.

جعفری در بخش دیگری از صحبت‌هایش در ادامه این نشست که به منظور پیشبرد سیاست‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد برگزار شد، مدعی شد که بیشتر افرادی که آموزش‌های لازم را از سوی کمیته امداد و فنی و حرفه‌ای دیده‌اند صاحب شغل و درآمد شده‌اند.

*درصد بالایی از آموزش‌دیده‌ها مشغول به کار شدند

وی بدون اشاره به آمار دقیق اشتغال افراد آموزش‌دیده، گفت: درصد بالایی از مددجویان آموزش‌دیده اکنون با اجرای موفق طرح‌های خود مشغول به کار شدند.

جعفری همچنین گفت: حدود 578 نفر از افراد آموزش‌دیده که امکان اشتغال آن‌ها در مناطق مختلف وجود نداشت از طریق کاریابی و معرفی به دیگر مراکز اشتغال صاحب شغل شدند.

معاون اشتغال کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سال گذشته 5 هزار و 631 نفر از طریق کمیته امداد و با تعامل با سایر ادارات آموزش‌های لازم برای راه‌اندازی یک کسب و کار را فرا گرفتند.

وی تعداد افرادی که به صورت حرفه‌آموزی این آموزش‌ها را فرا گرفتند را 900 نفر اعلام کرد.

*کمیته امداد به جای ماهی‌ دادن ماهی‌گیری را یاد مردم دهد

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره سه گچساران نیز در این نشست گفت:‌ نیازسنجی در مناطق مختلف مهم‌ترین قدم در ارائه آموزش‌های مؤثر و راهگشا است که این مهم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

یدالله فضلی بیان کرد: کمیته امداد باید به جای ماهی دادن، ماهی‌گیری را به مردم یاد دهد کما اینکه این سیاست در دستور کار قرار گرفته است.

وی از آمادگی این مرکز برای ارائه آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف خبر داد.

* فنی و حرفه‌ای برای افراد ماهر فاقد مدرک آزمون برگزار می‌کند

رئیس اداره آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت:‌ اگر ما در مسیر اشتغال‌زایی راه را هموار کنیم بدون شک نتایج آسان‌تر و مطمئن‌تری را به‌دست می‌آوریم.

علی جاودانه ادامه داد: اکنون آموزش مددجویان بر اساس تفاهم‌نامه‌ها به سهولت در حال انجام است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان داشت: خدماتی که این سازمان در هر سال انجام می‌دهد بر اساس نیازسنجی هست که در سال قبل انجام داده و بر این اساس برنامه‌های آموزشی و دوره‌هایی که این سازمان برگزار می‌کند از قبل بسته و طراحی می‌شود.

جاودانه از برگزاری آزمون برای کسانی که دارای مهارت هستند ولی فاقد مدرک لازم هستند خبر داد و تصریح کرد: برای برخورداری این افراد از تسهیلات اجرای طرح، این سازمان به‌ صورت ادواری آزمون برگزار می‌کند و گواهی مهارت برای قبول‌شدگان صادر می‌کند.

رئیس اداره آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مددجویان از پرداخت هزینه حق شرکت در این آزمون‌ها معاف هستند.

جاودانه معلوم بودن اشتغال به کار یا عدم اشتغال افراد آموزش‌دیده را امری لازم دانست و پیشنهاد داد این اطلاعات به منظور هدفمند کردن آموزش‌های مهارت‌آموزی استخراج شوند.

انتهای پیام/ر10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول