اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

آموزش و پرورش انتقال فرهنگ ایثار را با ظرافت انجام دهد

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به جامعه به ویژه در بین اقشار دانش‌آموزی باید با ظرافت و دقت خاص انجام شود.

آموزش و پرورش انتقال فرهنگ ایثار را با ظرافت انجام دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میرودود سیدشنوا صبح امروز در جلسه ستاد برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در اردبیل اظهار داشت: نقش آموزش و پرورش در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بسیار بارز و پراهمیت است و این کار باید در نهایت ظرافت و دقت و با حساسیت‌های خاص صورت گیرد تا نسل آینده ما سلحشور و پایبند به اصول اعتقادی و ارزشی پرورش یافته و مدافع شهیدان دانش‌آموز و معلم باشند.

وی با قدردانی از همت آموزش و پرورش در برگزاری یادواره 63 شهید فرهنگی در استان این حرکت ماندگار را یکی از افتخارات آموزش و پرورش استان اردبیل در سال جاری به همت مدیرکل ارزشمند این نهاد اعلام کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه و انتشار کتاب زندگینامه و وصیت 63 شهید فرهنگی استان اردبیل خبر داد.

سیدشنوا خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری اولین یادواره شهدای فرهنگی استان اردبیل این کتاب در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد و قرار است روز دوشنبه در مراسم برگزار شده از این کتاب رونمایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ارزشمندترین وصف بشر را مسئولیت‌پذیری در انجام کارها و وظایف برعهده گذاشته شده اعلام کرد و افزود: معلمان به عنوان امانتداران جامعه که نقش جانشینی و نیابت انبیای الهی را دارند در حوزه مسئولیت خود آن هم معلمی و آموزش و تعلیم نقش بی‌بدیلی داشته به طوری که امام راحل از شغل معلمی به عنوان شغل انبیا یاد کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نقش فرهنگیان در دوران دفاع مقدس و حضور سرنوشت‌ساز آنها در سنگرهای علم و دانش را یادآور شد و بیان داشت: در جبهه‌های جنگ فرهنگیان ما همراه با دانش‌آموزان خود در جهاد فی‌ سبیل‌الله شرکت کرده به طوری که آموزش و پرورش استان اردبیل مفتخر به 63 شهید خوشنامی است که نام و یادشان همواره در سنگر عظیم تعلیم و تربیت ماندگار شده است.

سیدشنوا اضافه کرد: معلمان علاوه بر حضور جدی در 8 سال دفاع مقدس نسل نوجوان و جوان را نیز ترغیب و تشویق به حضور در جبهه کردند به طوری که معلمان باید به وجود بیش از صدها شهید دانش‌آموز نیز که درس آموخته مکتب آنها بودند افتخار کنند.

وی با یادآوری اینکه جنگ تحمیلی ما به دلیل ویژگی منحصر به فردش دفاع مقدس خوانده می‌شود گفت: از این جهت این جنگ تمام عیار استکبار علیه ملت ایران دفاع مقدس خطاب می‌شود که برای اولین بار در دو قرن اخیر اجازه ندادیم یک وجب از خاک ایران نصیب دشمنان شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: جنگ هشت ساله ما با داشتن برجستگی‌های ارزشی و ماندگار یکی از مبارزات تاریخی قرن معاصر است که دنیا نیز در تجزیه و تحلیل آن همچنان در حیرت باقی مانده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول