به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، نامدار عبداللهیان در حاشیه بازدید از مرکز سنجش بدو ورود دانشآموزان ابتدایی در شهرستان پاکدشت از رصد دانشآموزان اول ابتدایی خبر داد و گفت: 861 پایگاه سیار و ثابت رصد بدو ورود دانشآموزان پایه اول ابتدایی در کشور وجود دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: هر سال وزارت آموزش و پرورش با همراهی و هماهنگی وزارت بهداشت در بحث سنجش تحصیلی و آمادگیهای بدو ورود، نوآموزان کشور را رصد میکند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دنیا، امروز سن شش سال تنها ملاک و معیار برای ثبتنام دانشآموزان در مدرسه و شروع سال تحصیلی نیست، بلکه آنان را باید از نظر شاخصهای دیگری مثل بینایی و شنوایی، معاینات سلامت جسمانی و هوش و سنجش تحصیلی مورد ارزیابی قرار داد که این سنجشها، تکمیلکننده سن تقویمی نوآموزان برای ورود به مدرسه است.
عبداللهیان با تأکید بر اهمیت این موضوع ادامه داد: چنانچه این موضوع با مسائل علمی و عمق زیاد و علمی پیگیری نشود، ممکن است دانشآموزانی با شرایط خاص پیدا شوند که باید در مدارس استثنایی ما تحصیل کنند اما به دلیل عدم توجه در انجام مراحل سنجش بدو ورود، این افراد شناسایی نشده و در مدارس عادی مشغول به تحصیل میشوند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه طرح سنجش بدو ورود نوآموزان امسال از نظر زمانی دو ماه زودتر، یعنی از نیمه دوم اردیبهشت در کشور شروع شده است، گفت: در بعضی استانها ثبتنام به صورت مشروط انجام شده، اما منشی حاضر در پایگاهها برای نوآموزان وقت تعیین کرده است که اولیای دانشآموزان میبایست در وقت تعیین شده با مراجعه به پایگاههای این مرکز در سراسر کشور تکلیف دانشآموزان را از نظر شناسنامه سلامت در این پایگاهها مشخص کنند.
وی در ادامه به اولیای دانشآموزان توصیه کرد که حضور دانشآموزان را موکول به روزهای پایانی نکنند و قبل از روزهای ماه مبارک رمضان به پایگاهها بیایند و مراحل سنجش بدو ورود را با راهنمایی کارشناسان این امر، به پایان برسانند.
عبداللهیان اضافه کرد: با همراهی و هماهنگی مقام عالی وزارت آموزش و پرورش و تأکیدی که بر رصد دانشآموزان با شرایط خاص دارند، کلیه مدارس مستقل استثنایی کشور که حدود یک هزار مدرسه است، تا پایان امسال به مدارس هوشمند تبدیل میشوند تا دانشآموزان بتوانند از محتوای الکترونیکی که بعد از هوشمندسازی برای این مدارس در نظر گرفته شده است، استفاده لازم را ببرند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به وجود مرکز آمار، فنآوری و اطلاعات در وزارت آموزش و پرورش در همین راستا گفت: برای مدارس هوشمند با شرایط خاص در کشور با توجه به زیرساختهای کشورمان استانداردهایی داریم که وجود یک دستگاه رایانه در هر کلاس، یک ویدئو پروژکتور و یک دستگاه مانیتور یا پرده هوشمند از جمله این استانداردها است.
وی ادامه داد: ما این امکانات را در اختیار مدارس میگذاریم و مدرسهای از نظر ما هوشمند است که تمام کلاسهای آن شامل این حداقلها بشود تا دانشآموزان با شرایط خاص بتوانند از محتوای الکترونیکی و فنآوری که ایجاد میشود، استفاده لازم را ببرند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان با اشاره به اینکه رتبه کشورمان در بین کشورهای جهان در زمینه آموزش و پرورش استثنایی از جایگاه متعادلی برخوردار است، گفت: ما در بعضی از شاخصها جلو هستیم، ولی وقتی مجموع شاخصها را در کنار هم قرار میدهیم، ممکن است مقام نخست را در منطقه نداشته باشیم.
انتهای پیام/ب10/چ3000