اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

ورزش آموزش و پرورش ایران جزو 10 کشور برتر دنیا است

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: حوزه ورزش آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران جزو 10 کشور برتر دنیا قرار دارد.

ورزش آموزش و پرورش ایران جزو 10 کشور برتر دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ظهر امروز گردهمایی فرهنگیان استان قزوین با حضور کیومرث هاشمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور تربیت بدنی و سلامت و جعفر حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و همچنین جمعی از فرهنگیان در سالن اجتماعات تربیت معلم شهر قزوین برگزار شد.

کیومرث هاشمی در این گردهمایی اظهار کرد: رتبه حوزه ورزش آموزش و پرورش ایران در مقایسه با سایر کشورها بین 10 کشور برتر دنیا است.

هاشمی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در اجرای اصل سوم قانون اساسی که همان ورزش رایگان است، بدون دریافت هزینه‌ای دانش‌آموزان را زیر پوشش ورزش قرار داده است.

این مقام مسئول تعداد استخرهای سراسر کشور را هزار و 55 استخر اعلام کرد و افزود: در سراسر کشور یک‌هزار و 55 استخر خصوصی و عمومی وجود دارد که با کمک مسئولان در مرحله نخست توانستیم 85 درصد دانش‌آموزان را زیر پوشش طرح شنا قرار دهیم که البته در این مسیر با سختی‌های زیادی روبه‌رو شدیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کشور اضافه کرد: هزار و 350 سالن سرپوشیده ورزشی در کشور قرار دارد که قرار است این سالن‌ها را به چهار هزار سالن ورزشی سرپوشیده برسانیم و استخرها را نیز به 400 استخر افزایش دهیم.

هاشمی با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش از اجرای طرح‌های ورزشی در مدارس کشور پرورش قهرمان نیست، عنوان کرد: اما در بین هزاران دانش‌آموزی که زیر پوشش ورزش آموزش و پرورش هستند، ده‌ها مستعد کشف می‌شوند و قابل پرورش هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در کشور سه و نیم میلیون ورزشکار سازمان یافته داریم، تأکید کرد: در حال حاضر از 12 و نیم میلیون دانش‌آموز کشور، 5 میلیون دانش‌آموز ورزش همگانی می‌کنند.

اجرای طرح "هفت روز در سال با المپیک در مدرسه" در مدارس کشور

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: این طرح با هدف احیا و تقویت آموزه‌های دینی و اخلاقی و همچنین فرهنگی در ورزش مدارس اجرا می‌شود تا به کمک ورزش کشور بیاییم.

وی ادامه داد: این طرح پانزدهم هر ماه با هدف تقویت فرهنگی دانش‌آموزان در مدارس دخترانه و پسرانه کشور اجرا می‌شود.

معلمان ورزش محبوب‌ترین معلمان از نگاه دا‌نش‌آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: محبوب‌ترین معلمان از نگاه دانش‌آموزان، معلمان ورزش هستند.

هاشمی ادامه داد: پس همین موضوع وظیفه معلمان ورزش را در بال پرورش دانش‌آموزان سنگین‌تر می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح‌های آموزش و پرورش افزایشی است، اذعان کرد: طرح‌های آموزش و پرورش تحولات جدی در جامعه ایجاد می‌کند.

همکاری 70 درصد نیروهای ورزشی آموزش و پرورش با اداره ورزش و جوانان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کشور گفت: 70 درصد نیروهای ورزشی آموزش و پروش تعامل تنگاتنگی با اداره ورزش و جوانان دارند.

هاشمی اظهار کرد: تمامی برنامه‌های همگانی آموزش و پرورش در نهایت به اداره ورزش و جوانان می‌رسد.

این مقام مسئول در خاتمه با اشاره به بحث آموزش بهداشت دانش‌آموزان افزود: مسئله‌ای که بیش‌تر از همه حس می‌شود، بحث آموزش بهداشت روان در بین دانش‌آموزان است که آن را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول