اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شعار جوان ایرانی؛ خلاقیت و ابتکار صورت می‌گیرد

شرکت 36 هزار دانش‌آموز در برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌ بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از شرکت حدود 36 هزار دانش‌آموز در طرح‌های تابستانی اوقات فراغت آموزش و پرورش استان قم خبر داد.

شرکت 36 هزار دانش‌آموز در برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش

ناصر حمزه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم در ایام تابستان اظهار کرد: سال گذشته در برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی، اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم 33 هزار و 700 دانش‌آموز را جذب کرده بود که امسال این تعداد 10 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به مراکزی که در این زمینه از سوی آموزش و پرورش استان فعال شده‌اند افزود: سال گذشته 223 مدرسه در سه ماه تابستان در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در قالب‌های کانون‌های محلی فعالیت کردند که امسال این رقم به 250 مدرسه خواهد رسید.

معاون پرورشی و تربیت‌ بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: در ایام تابستان تمام مراکز پژوهشی، سالن‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی و تعدادی از مدارس قرآنی، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و اردوگاه‌ها فعال بوده و تعدادی از مدارس نیز از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان تجهیز می‌شوند تا کمبود امکانات در این زمینه را جبران کرده باشند.

وی با اشاره به عنوان فعالیت‌های اوقات فراغت امسال آموزش و پرورش ابراز داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری کرده‌اند، عنوان «جوان ایرانی؛ خلاقیت و ابتکار» برای فعالیت‌های تابستانی امسال برگزیده شده است.

حمزه‌ای اضافه کرد: فعالیت‌هایی که برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال طراحی شده در سه بخش عمرانی، عبادی و تفریحی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی در توضیح برنامه‌های عبادی آموزش و پرورش استان قم در تابستان گفت: هر فعالیتی که با نیت خالص و برای خدا انجام شود عبادت محسوب می‌شود اما به طور خاص در زمینه برنامه‌های قرآنی و فعالیت‌های مخصوص به نماز و آشنایی با عترت، طرح‌هایی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است.

معاون پرورشی و تربیت‌ بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: در تابستان امسال با گسترش برنامه‌های روان‌خوانی، روخوانی و تفسیر قرآن و حلقه‌های معرفتی در زمینه آشنایی با سیره اهل‌بیت(ع)، برگزاری جلسات گفتمان‌های مهدوی و اعزام مبلغ به میان دانش‌آموزان تلاش می‌کنیم از فرصت فراغت دانش‌آموزان هر چه بیشتر در راستای نزدیک کردن آنها به معارف دینی استفاده کنیم.

 

اختصاص 50 سالن ورزشی به دانش‌آموزان در ایام تابستان

وی اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که بسیار مورد استقبال دانش‌آموزان است، برنامه‌های تفریحی و ورزشی است که برای این منظور 50 سالن ورزشی در سطح استان قم در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

حمزه‌ای گفت: دانش‌آموزان در کنار مربیان کارآزموده در رشته‌های مختلف ورزشی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

 

اعزام 55 هزار دانش‌آموز به مناطق مختلف کشور

وی خاطر نشان کرد: در تابستان امسال تلاش می‌کنیم برنامه‌های اردویی را با قوت بیشتری اجرا کنیم چرا که این برنامه‌ها علاوه بر جذابیت فوق‌العاده‌ای که برای دانش‌آموزان دارند، اثرات تربیتی عمیقی نیز بر نوجوانان می‌گذارند.

معاون پرورشی و تربیت‌ بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم ابراز کرد: در تابستان امسال 20 هزار دانش‌آموز در قالب اردوی یک روزه قم‌شناسی با مناطق مختلف استان قم و آثار باستانی این شهر آشنا می‌شوند.

وی گفت: برنامه دیگر آموزش و پرورش استان اعزام 30 هزار دانش‌آموز به اردوگاه ملاصدرا در کهک است و 2 هزار دانش‌آموز نیز به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

حمزه‌ای با اشاره به شرکت بیش از هزار دانش‌آموز در اردوهای ورزشی و جشنواره‌های ملی ادامه داد: اردوهای علمی از جمله بازدید از مناطق صنعتی و پروژه‌های عمرانی مانند پروژه آب‌رسانی از سرشاخه‌های دز از دیگر برنامه‌های اردویی آموزش و پرورش استان قم است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت عنوان کرد: اوقات فراغت اگر خوب سازماندهی و برنامه‌ریزی نشود می‌تواند تنش‌ها و آسیب‌های اجتماعی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول