اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

شهدای گمنام، تپه گلبادراق را نور بخشیدند

خبرگزاری فارس: با حضور شهدای گمنام دفاع مقدس تقدیر نانوشته تپه گلبادراق با نام نورالشهدا رقم خورد.

شهدای گمنام، تپه گلبادراق را نور بخشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، این روزها شهرهای استان آکنده از فضای معنویت و عطر حضور مردانی از دیار نور شده که انسان قادر به وصف آن نیست.

شهرستان تویسرکان به ویژه محل دفن شهدای سرافراز هشت سال دفاع مقدس نیز بوی این عطر دل‌انگیز را با قلبی پر از شور و شعور پذیرا شد.

امروز تپه گلبادراق پس از سالها خاموشی و چشم انتظاری از اینکه سرانجام پذیرای کدام یک از انسان‌ها خواهد شد شاهد خیری کثیر از رحمت و برکت در وجود خود بود.

گلبادراق منطقه بکر و برخوردار از کاربری توریستی از یک طرف به آرامگاه شاعر قرن هفتم در دوره صفوی میررضی‌الدین آرتیمانی و از طرف دیگر به هتل فاران مشرف است.

برای بکارگیری و سازمان‌دهی این تپه در راستای توسعه بسترهای گردشگری در شهرستان از گذشته تاکنون طرح‌هایی نظیر؛ ایجاد هتل، شهربازی و... معرفی شده که به دلایل امور و مشکلات مالکیتی و اداری این ملک بلاتکلیف بود تا اینکه ورود شهدای گمنام به شهرهای کشور اعلام شد.

با رایزنی‌های مسئولان ارشد شهرستان از بین تمام محل‌های پیشنهادی در نهایت قرعه به نام تپه گلبادراق افتاد که پس این همه زمان صبوری مردانی از جنس انسان‌های آسمانی را در دل خود آرام دهد و میزبان زائران آنها باشد.

این ندا و آوازه با آماده‌سازی این منطقه به تدریج در بستر گلبادراق یا گلور به شور و شعفی وصف‌ناپذیر مبدل شد.

گلور ضربه‌های ابزارآلات و ماشین‌های خاکبرداری بر بدنه خود به راحتی تحمل می‌کرد مگر چه اتفاقی در حال رخ دادن بود که خاک گلور در وجود خود آرامش، امنیت و غرور را احساس می‌کرد.

سرانجام بعد یک هفته گلور دلیل این تکاپوی پر از عشق را متوجه شد او فهمید که قرار بر این شده که تپه گلور  قرارگاه و زیارتگاه انسان‌های مقدس و گمنام شود.

از همه اتفاقات مهمتر و خوشایندتر برای تپه تغییر نام او از گلبادراق به نورالشهدا بود، او در بین گپ و گفت بچه‌های بسیجی شنیده بود که مسئولان به تبعیت از مقام معظم رهبری برای انجام تعهد خود نسبت به شهدا نامی مقدس و مناسب به مقام و یاد شهدا به تپه داده شده است.

نه تپه گلبادراق که نورالشهدا به خود می‌بالد که از بین تمام نقاط این شهر خداوند روزی بسیار ارزشمند را نصیب آن کرده است.  

امروز از صبح ذره ذره خاک گلور در انتظار پنج انسان والا و خدایی بود آخر همیشه دوست داشت بفهمد که چه انسان‌هایی پای خدمت بر او می‌گذارند و این تقدیر با گذر زمانی طولانی ساعاتی دیگر رقم خواهد خورد.

امروز شنبه 27 خرداد سال جاری میدان شهید هرمز همرزم پنج شهید گمنام شاهد احیای نام، یاد و خاطره مردانگی و ایثار در بدنه شهر دارالمؤمنین تویسرکان است.

 مردم این دیار لحظاتی در سوگ کبوترهای بی‌نام و نشان نشستند و سپس با امامت حجت‌الاسلام محمد رضوی‌راد نماینده ولی فقیه سپاه انصار الحسین (ع) همدان در میدان شهیدفرشید بر پیکر پنج شهید گمنام دفاع مقدس اقامه نماز شد.

جنازه شهدا در میان جمعیت با عزاداری و سینه‌زنی جوانان از میدان شهید هرمزی به طرف میدان امام (ره) تشییع شد و از این محل با حضور اقشار مختلف مردم با پای پیاده به طرف میدان هلال احمر و بعد به تپه نورالشهدا(گلور) انتقال داده شد.

تپه نورالشهدا امروز پس از سال‌ها تنهایی، فرزندان گمنام ایران سرافراز را در خود قراری آرام بخشید و خود با وجود آنان به آرامشی ابدی رسید.

نورالشهدا مشتاقانه از میهمانان فرزندان خود پذیرایی می‌کند این مکان از این لحظه با غرور و افتخار بر فراز شهر حیقوق نبی(ع)، شهر شهیدان محمدی دوست سعادتی و صدوقی‌ها و... سربلند خواهد کرد.

یادمان باشد یاد خدا مطمئن‌ترین آرامش دهنده انسان‌هاست و این آیه مصداق بارز نام شهید و شهادت در بخشیدن این آرامش به اطرافیان در همجواری با آنها کاملاً محسوس برای رسیدن به خداست.

 

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول