اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبادان:

تندیس میدان انقلاب آبادان نماد 4 هزار شهید است

خبرگزاری فارس: شهردار آبادان گفت: تصویر هشت شهید محوری حک شده بر تندیس میدان انقلاب آبادان، نماد 4 هزار شهید این شهرستان است.

تندیس میدان انقلاب آبادان نماد 4 هزار شهید است

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: میدان انقلاب که پیش از این به مکانی فرسوده تبدیل شده و با نامی مجعول در بین شهروندان شناخته می‌شد، با تدابیر اندیشیده شده و تأمین اعتبار شهرداری، ساماندهی شد.

وی افزود: در این راستا طرح‌های مختلفی به شهر ارائه شد که از بین آنها نماد "نخل و محراب" مزین به تصویر شهدای معظم شهر آبادان انتخاب و در دستور ساخت قرار گرفت.

شهردار آبادان با اشاره به مفهوم جزیی‌تر تندیس این میدان گفت: "نخل" نماد پایداری مردم مقاوم آبادان و عجین شده با فرهنگ بومی شهرستان و "محراب" نیز نماد انقلاب، دین، شریعت ما بوده و ریشه در اعتقادات مردم کشورمان به‌ویژه مردم این شهر دارد.

وی اضافه کرد: در این خصوص، تصاویر هشت شهید محوری با نظر بنیاد شهید، بسیج سپاه و سپاه پاسداران شهرستان بر روی تندیس این میدان طراحی، ساخته و نصب شد.

شیرازی در خصوص اعتبار تخصیص یافته به این پروژه خاطرنشان کرد: این پروژه اعتباری 500 میلیون ریالی به خود اختصاص داده که از محل اعتبارات جاری شهرداری شهرستان تأمین شده است.

وی با بیان اینکه تصاویر حک شده بر تندیس میدان انقلاب آبادان به نمایندگی از 4 هزار شهید این شهرستان است، افزود: ارتفاع نخل‌های این میدان 16 متر از سطح زمین بوده و جنس آن از زره فولادی است.

مدیر سامانه شهری آبادان با اشاره به بادخیز بودن این منطقه تصریح کرد: مهندسی ساخت و نصب این تندیس به گونه‌ای است که در مقابل سرعت باد 200 کیلومتر در ساعت نیز، مقاومت خوب و مطلوبی نشان می‌دهد.

وی همچنین عنوان کرد: این تندیس به صورت نیمه رسمی در فروردین‌ماه سال جاری نصب و به بهره‌برداری رسید اما چون فضای حاشیه‌ای میدان کامل نشده بود، روز گذشته افتتاح شد.

شیرازی در پایان با تقدیر از زحمات شهرداری منطقه یک گفت: فضایی عارفانه همراه با نورپردازی معنوی بر فضای این میدان برای خلوت و راز و نیاز حکم‌فرماست.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول