اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید کبودراهنگ:

پیکر 4 شهید در کبودراهنگ تشییع می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کبودراهنگ گفت: پیکر شهید "خجسته"به همراه سه شهید گمنام در کبودراهنگ تشییع و تدفین می‌شود.

پیکر 4 شهید در کبودراهنگ تشییع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، ناصر عارف اظهار داشت: پیکر مطهر شهید "روح‌الله عباسی خجسته" ساعت 9 صبح روز جمعه به شهرستان کبودراهنگ منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: شهید "روح‌الله عباسی خجسته" در سن 24 سالگی و در عملیات والفجر 8 (فاو) اخیراً طی عملیات تفحص برون مرزی پیدا شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کبودراهنگ افزود: این شهید گلگون‌کفن به عنوان بسیجی داوطلب در جبهه حضور یافت و در تاریخ دوم اسفند ماه سال 1364 به مقام رفیع شهادت نائل آمد ضمن اینکه این شهید تنها فرزند خانواده خود بوده است.

وی افزود: شهید خجسته تنها دو سال زندگی مشترک داشته است و بعد از شهادت این عزیز فرزند پسر ایشان متولد شد و 26 سال را بدون مهر پدری مهربان در آغوش مادر رشد یافت.

عارف یادآور شد: این شهید به همراه سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح روز جمعه وارد کبودراهنگ شده طی مراسم استقبال، بعد از نماز مغرب و عشا مراسم شب وداع در محل مسجد جامع این شهرستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم تشییع این چهار شهید گلگون‌کفن ساعت 9 صبح روز شنبه به طور همزمان با سراسر کشور از میدان امام حسین (ع) به سمت مقابل پارک لاله انجام و سه شهید گمنام در محل پارک لاله تدفین می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کبودراهنگ اضافه کرد: پیکر مطهر شهید خجسته به روستای بابا خنجر منتقل و در آنجا پس از مراسم تشییع توسط مردم روستا در محل گلزار شهدای این روستا به خاک سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه تاریخ همیشه در حال تکرار است، گفت: حضرت یعقوب(ع) در فراق فرزند خود حضرت یوسف(ع) نور بصر خود را از دست داد و اکنون خیلی از پدر و مادرها در فراق فرزندان خود اشک ریخته و نور دیدگانشان کم‌سو شده است و اکنون والدین شهدای گمنامی که در همدان میزبان آنها خواهیم بود مشخص نیست و قلب خیلی از مادران هم‌اکنون برای بازگشت فرزندان گمنام و مفقودشان می‌تپد.

عارف افزود: اکنون وظیفه خود می‌دانیم تا به نیابت از خانواده‌های این شهدای گمنام به نحو احسنت میزبان آنها باشیم و داغ غربت آنها را با سرشک دیدگان خود بزداییم، ضمن اینکه؛ پدر و مادر شهید خجسته نیز در فراق فرزند عزیزشان و در حسرت دیدار ایشان دار فانی را وداع گفتند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا آگاهانه در مسیر شهادت و به سوی پروردگار خود گام گذاشتند، شهدا برای دفاع از ولایت، ارزش‌ها، دین و آب و خاک به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و جان شیرین خود را برای دفاع از این مقدسات تقدیم کردند.

"منصوره شادابی" همسر شهید روح‌الله عباسی خجسته نیز در ادامه گفت: چند ماه پس از شهادت همسرم فرزند پسر ایشان به دنیا آمد.

وی در خصوص نحوه اطلاع یافتن از بازگشت پیکر همسر شهید خود اظهار داشت: از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کبودراهنگ این خبر بعد از گذشت 27 سال به ما رسید و من بسیار در یاد ایشان و در فراق همسرم اشک ریختم ضمن اینکه؛ خاطرات بسیاری در طول دو سال زندگی مشترک با همسرم داشته‌ام.

وی در پایان افزود: فرزند پسرم دارای مدرک دیپلم بوده و هم اکنون موفق به یافتن شغلی نشده است که این مسئله نیز موجب ناراحتی ما شده است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول