اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی:

روستا‌ها در مقوله ترویج فرهنگ کتابخوانی فراموش نشوند

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: نباید مناطق روستایی در مقوله ترویج فرهنگ کتابخوانی به فراموشی سپرده شوند.

روستا‌ها در مقوله ترویج فرهنگ کتابخوانی فراموش نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدرضا بابازاده ظهر امروز در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: روستاهای این استان از جمعیت زیادی برخوردار هستند از طرف دیگر در طول تابستان نیز به دلیل مسافرت مردم جمعیت آنها بیش از پیش افزایش می‌یابد؛ بنابراین باید برای ترویج فرهنگ مطالعه در این مناطق هم تلاش شود.

وی تصریح کرد: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری در این زمینه قدم‌های بلندی برداشته است به طوری که در مساجد و تکایا نسبت به ایجاد کتابخانه اهتمام شده و یا اینکه در مساجد حداقل یک قفسه به کتب اختصاص یافته است لذا با حمایت سایر مسئولان نسبت به غنی‌سازی قفسه‌های کتاب نیز اهتمام می‌شود.

بابازاده با بیان اینکه تدوین طرح‌های ابتکاری مانند برپایی مسابقات در ترغیب مردم به سوی کتاب تاثیر زیادی بر جای می‌گذارد ادامه داد: جوانان و نوجوانان با قرار گرفتن در یک فضای رقابتی به تدریج با کتاب مانوس شده و در زندگی خود زمانی را به این امر اختصاص می‌دهند پس به برگزاری مسابقات توجه شود.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه مفید در کشورمان بسیار ناچیز و حدود 35 ثانیه در جراید اعلام شده است خاطرنشان کرد: سرانه مطالعه برای هر ایرانی با این میزان نازل ضایعه‌ای بزرگ قلمداد می‌شود از این رو باید از طریق فراهم کردن کتب مفید و جذاب، فضای فیزیکی موردنیاز، راه‌اندازی کتابخانه سیار و ... مردم را به سوی مطالعه جلب کرد.

بابازاده با تاکید بر اینکه باید از طریق قرار دادن قفسه کتاب در ناوگان عمومی مردم را با کتاب آشنا کرد بیان داشت: مردم بخشی از زمان خود را در ناوگان عمومی سپری می‌کنند پس فرصت مناسبی برای مطالعه کردن به دست می‌آید که باید از آن نهایت بهره را ببرند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی به توزیع کتاب رایگان در مراکز مختلف مانند مراکز بهداشتی، درمانی و ناوگان عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: کتب باید رایگان در این قبیل مراکز توزیع شده و در دسترس مردم قرار بگیرد سپس به تدریج بهای آنها اخذ شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول