اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم:

1.2 میلیون جلد کتاب در قم امانت گرفته شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: در سال گذشته یک میلیون و 175 هزار و 766 نسخه کتاب توسط اعضا در رده‌های سنی مختلف در کتابخانه‌های عمومی به امانت گرفته شد.

1.2 میلیون جلد کتاب در قم امانت گرفته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری جشنواره آفتابگردان، علی فریدونی اظهار کرد: رسالت اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم ترویج کتابخوانی و ارتقای مطالعه مفید و تشویق مردم به حضور در کتابخانه‌های عمومی است.

وی بیان داشت: برنامه اصلی این اداره کل ایجاد بستر مناسب‌تر برای بهره‌گیری مردم از اوقات فراغتشان از طریق مطالعه و حضور در کتابخانه‌هاست و در این راستا برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله مسابقات کتابخوانی و چکیده‌نویسی و برنامه‌های خاص جوانان و کودکان از اهم برنامه‌های این اداره کل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: از آنجا که تابستان فصل فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان است، با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از این فرصت بهترین بهره‌برداری را کرد.

وی گفت: یکی از برنامه‌ریزی‌های لازم آشنا کردن مردم با امکانی به نام کتابخانه است که می‌تواند زمانی از حضور مردم را به خود اختصاص دهد و در واقع اهمیت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت آشنا ساختن مردم با امکانات موجود در کتابخانه‌ها است.

فریدونی بیان داشت: بر اساس آمار موجود بالاترین میزان عضویت و امانت کتاب در رده سنی کودک و نوجوان و خانواده‌ها بوده و این آمار مربوط به سه ماهه فصل تابستان و پس از پایان امتحانات است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته یک میلیون و 175 هزار نسخه کتاب توسط اعضا در رده‌های سنی مختلف در کتابخانه‌های عمومی به امانت گرفته شده که از مجموع این رقم تعداد 220 هزار و 338 نسخه کتاب توسط کودکان و نوجوانان امانت گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم ادامه داد: بهترین ابزار سرگرمی کودکان و نوجوانان کتاب است و آنان می‌توانند با عضویت در کتابخانه‌های عمومی از اوقات فراغت خود بهترین استفاده را ببرند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول