اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل کتابخانه‎های عمومی کشور:

20 میلیارد تومان کتاب در سطح کشور خریداری شد

خبرگزاری فارس: دبیر کل نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور گفت: در سال گذشته 20 میلیارد تومان کتاب توسط نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور خریداری شد.

20 میلیارد تومان کتاب در سطح کشور خریداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، منصور واعظی در همایش تجلیل از نویسندگان برتر گلستان اظهار داشت: نهاد کتابخانه‎های عمومی در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد این آمادگی را دارد که از آثار مکتوب حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 20 میلیارد تومان خرید منابع را داشته‎ایم اذعان کرد: این آمادگی وجود دارد که چنین حمایت‎هایی نیز به نویسندگان استان گلستان شود تا شاهد رشد و شکوفایی حوزه آثار مکتوب در این استان باشیم.

واعظی با بیان اینکه نویسندگان باید با قلم خود یاری‎گر تحقق رسالت کشور باشند خاطر نشان کرد: باید کلام بلند امام (ره) را به همه جوامع بین‎المللی برسانیم و این نیاز جامعه امروز بشری است.

دبیر کل شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه در برنامه‎های راهبردی فرهنگی نباید تنها به مسائل فرهنگی استان توجه شود ابراز داشت: توجه به فرهنگ، نقش و مسئولیت در همه موضوعات فرهنگی کشور یک ضرورت است تا بتوانیم با هم‎افزایی کلام انقلاب را صادر کنیم و محدوده فرهنگی وسیع‎تر از 31 استان باشد.

وی با اشاره به اینکه کلام انقلاب محدوده فرهنگی به خود نمی‎گیرد متذکر شد: اگر قرار است برای گلستان برنامه فرهنگی تدوین شود قبل از آن باید به دنبال این بود که برای ترویج اسلام و انقلاب گام بردارید.

واعظی بیان کرد: اگر بخواهیم فرهنگ خود را تنها در داخل مرزهای جغرافیایی مطرح کنیم محکوم به شکست خواهیم بود و در حوزه فرهنگی خط مقدم باید در نقاط دیگر طرح‎ریزی شود.

دبیر کل شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: مثلا ترکمن‎های استان گلستان باید مشخص کنند که چه مأموریتی برای ترکمن‎ها در دیگر کشورها دارند و در تولیدات فرهنگی این مسائل بروز و ظهور داشته باشد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول