اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

جوانان با الگوگیری از صبر امام کاظم (ع) مشکلات را برطرف کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: جوانان با مطالعه زندگی‌نامه امام کاظم (ع) از صبر ایشان در برابر مشکلات زندگی الگو بگیرند تا بتوانند مشکلاتشان را آسان‌تر برطرف کنند.

جوانان با الگوگیری از صبر امام کاظم (ع) مشکلات را برطرف کنند

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز به مناسبت شهادت امام موسی‌بن جعفر (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: زندگی هر یک از ائمه‌اطهار (ع) برای مسلمانان پیام‌ها و نکات بسیاری دارد که با مطالعه زندگی‌نامه آنها می‌توان با آشنایی با معرفت معنوی اهل بیت (ع) رفتار و منش آنان را در زندگی به‌کار برد.

وی با بیان اینکه لقب امام موسی‌بن‌جعفر (ع)، موسی و کنیه این امام بزرگوار ابوالحسن و ابوابراهیم بوده است، بیان کرد: شیعیان و دوستداران این امام به ایشان لقب باب الحوائج داده بودند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: امام موسى کاظم ( ع ) روز یکشنبه هفتم ماه صفر سال 128 هجرى متولد شد و در سال 183 هجرى در سن 55 سالگى به دستور هارو‌ن‌الرشید مسموم و شهید شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: دوران امامت امام موسى بن جعفر (ع) با خلافت منصور عباسى مقارن بود که سیزده سال از امامت این بزرگوار در دوران خلافت هارون‌الرشید بود که این دوران سخت‌ترین عمر این امام بزرگوار بوده است.

نظری گفت: امام موسی‌بن‌ جعفر (ع) به روایتی 14 سال در زندان اسیر بودند و در آنجا از تنهایی و سکوت زندان برای عبادت با خداوند استفاده می‌کردند.

امام موسی‌بن‌جعفر معروف به کاظم بودند

وی بیان کرد: امام موسی‌بن‌ جعفر (ع) بسیار خشم خود را فرو می‌بردند و از بدی‌های دیگران چشم‌پوشی می‌کردند و به خاطر همین ویژگی اخلاقی معروف به لقب کاظم بودند.

نظری با بیان اینکه امام موسى کاظم (ع) در سن 21 سالگى به امر خداوند متعال و وصیت پدر بزرگوارشان به مقام امامت رسید، اظهار کرد: امامت این امام بزرگوار بیش از 35 سال بوده که مدت امامت آن امام از همه اهل‌بیت (ع) بیشتر بوده است.

این مقام مسئول عبادت بسیار و سخت‌کوشى را از ویژگی‌های امام کاظم (ع) عنوان و ابراز کرد: این امام بزرگوار نسبت به مردم بسیار بخشنده بودند و اموال خود را در راه خداوند به مستمندان می‌بخشید.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به احادیث امام کاظم (ع) مبنی بر اینکه "هر کس خشم خود را از مردم باز دارد خداوند عذاب خود را در روز قیامت از او باز مى‏دارد"، یادآور شد: این امام بزرگوار در برابر ناملایمات زندگی بسیار صبر و خشمشان را کنترل می‌کردند.

 

امام کاظم (ع) در زندان مورد شکنجه‌های جسمی و روحی قرار می‌گرفتند

وی با بیان اینکه امام موسی‌بن‌جعفر (ع) در زندان مورد شکنجه‌های جسمی و روحی قرار می‌گرفتند، گفت: یک مرد یهودی برای آزار و اذیت روحی این امام بزرگوار در زندان، زن آواز خوانی را به زندان ایشان فرستاد تا بتواند این امام رئوف را آزار روحی دهد و وقتی آن زن شروع به آوازخوانی کرد این امام بزرگوار توجهی به آوازخوانی آن زن نکرد و مدام در راز و نیاز با خداوند متعال بودند.

نظری ادامه داد: زن آوازخوان از دیدن رفتار و منش امام موسی‌بن‌جعفر (ع) متحول و از کردارش پشیمان شد و به درگاه خداوند توبه کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: هارون الرشید امام کاظم (ع) را زندانی کرد، ولی امام به خاطر مصلحت دین و هدایت مردم صبر بسیاری در برابر مشکلات کردند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه دشمنان اسلام از فعالیت‌های سیاسی و مذهبی امام کاظم (ع) در جامعه احساس خطر می‌کردند، ابراز کرد: این امام بزرگوار فعالیت‌های سیاسی و مذهبی خودش را در زندان ادامه دادند و هرگز دست از مبارزه بر نداشتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امام کاظم (ع) را هارون‌الرشید برای آزار و اذیت بیشتر از یک زندان به زندان دیگر می‌بردند و شکنجه و سختی‌های بسیاری را در اسارت به این امام بزرگوار می‌دادند تا ایشان از ترویج دین اسلام در بین مسلمانان دست‌‌بردارد ولی ایشان همیشه به مردم آگاهی می‌دادند تا به سوی خدا هدایت شوند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول