اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با خطاطی استاد برجسته استهباناتی

درب‌های حرم‌ امام جواد (ع) و امام موسی کاظم(ع) رونمایی شد

خبرگزاری فارس: درب حرم‌های مطهر امام جواد (ع) و امام موسی کاظم (ع) که در آن خطاط استهباناتی به شیوه معرق به هنرنمایی پرداخته است در مرودشت رونمایی شد.

درب‌های حرم‌ امام جواد (ع) و امام موسی کاظم(ع) رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، در حاشیه این مراسم که عصر امروز برگزار شد احمدعلی باروتی خطاط این درب‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرودشت اظهار داشت: این درب‌ها از بزرگترین درب‌های ساخته شده در عتبات عالیات بوده که توسط هنرمندان و اساتید استان فارسی ساخته شده است.

باروتی افزود: ارتفاع این درب هفت متر و عرض آن چهار متر است که بیش از 4 هزار و 900 قطعه چوب کوچک و بزرگ در آن استفاده شده است.

وی بیان داشت: هزینه اجرای این طرح هنری بیش از  100 میلیون تومان برآورد شده و در آن اشعار عربی به خط نستعلیق و کتیبه‌هایی نیز به خط ثلث نگارش شده است.

این استاد برجسته خط از ویژگی‌های بارز این درب‌ها و خطاطی در آن را استفاده نکردن از هیچ‌گونه چسب برای قطعات چوب عنوان کرد و ابراز داشت: در این آثار برجسته هنری، از هنر گره‌چینی و معرق استفاده شده و به نوعی چوب و خط در یکدیگر تنیده شده است.

به گزارش فارس، در مراسم رونمایی از درب‌های حرم‌های مطهر امام موسی (ع) و امام کاظم (ع) امام جمعه موقت شیراز، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و جمعی از مسئولان فارس حضور داشتند.

هزینه ساخت این درب‌های مطهر را نیز مردم نیک‌اندیش در مرودشت تأمین کرده‌اند.

انتهای پیام/ی20/گ2000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول