اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد در احداث بزرگراه‌ عقب است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت توجه به احداث بزرگراه در این استان گفت: به دلیل محرومیت کهگیلویه و بویراحمد، در زمینه احداث بزرگراه نسبت به دیگر مناطق کشور عقب هستیم.

کهگیلویه و بویراحمد در احداث بزرگراه‌ عقب است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران خیبر بیدار‌پور ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم جاده کمربندی گچساران که با حضور نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، گچساران دارای 340 کیلومتر راه روستایی بوده که از این مقدار راه روستایی تنها هشت کیلومتر آن آسفالت نشده است.

120 کیلومتر راه اصلی در گچساران وجود دارد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هشت کیلومتر باقی‌مانده و آسفالت نشده راه‌های روستایی گچساران نیز تا پایان شش ماهه سال جاری آسفالت شده و جشن پایان آسفالت راه‌های روستایی گچساران برگزار می‌شود.

بیدارپور با بیان اینکه بیش از 120 کیلومتر راه اصلی در گچساران وجود دارد، تصریح کرد: به دلیل محرومیتی که در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، در زمینه احداث بزرگراه‌ها نسبت به دیگر مناطق کشور عقب هستیم.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تلاش و پیگیری نماینده گچساران و باشت و همکاری مسئولان مربوطه می‌تواند عقب ماندگی در زمینه احداث بزرگراه در راه‌های گچساران را جبران کند.

وی بیان داشت: 20 کیلومتر از محور بابامیدان به گچساران در زمینه تکمیل بزرگراه انجام شده است و 10 کیلومتر دیگر از این محور نیز در دست اجرا است.

بیدارپور ادامه داد: از سمت بهبهان به گچساران در این بزرگراه پنج کیلومتر در حال ساخت بوده و اسناد قطعه دیگری از محور بهبهان به گچساران طی روزهای آینده برای واگذاری به کارفرما به مناقصه می‌رود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی فاز دوم جاده کمربندی گچساران گفت: عملیات اجرایی فاز دوم جاده کمربندی گچساران با هشت کیلومتر طول و اعتباری افزون بر 50 میلیارد ریال آغاز می‌شود.

بیدارپور با اشاره به مشخصات اجرایی عملیات احداث کمربندی گچساران 360 هزار‌ متر مکعب عملیات خاکبرداری، 180 هزار‌ متر مکعب عملیات خاکریزی و 10 هزار و 200 متر مکعب بتون‌ریزی را از جمله مشخصات این پروژه عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این پروژه به صورت چهار خطه اجرا می‌شود، افزود: آسفالت کمربندی گچساران در دو لایه شش سانتی‌متری ریخته می‌شود که افزون بر 19 هزار تن از این آسفالت در ساخت فاز دوم این پروژه استفاده می‌‌شود.

بیدارپور از احداث قطعه سوم بزرگراه گچساران به بابامیدان خبر داد و عنوان داشت: بعد از اتمام فاز دوم جاده کمربندی گچساران، کار ساخت و تکمیل قطعه سوم این بزرگراه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول