اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسکن و ساختمان سازمان راه و شهرسازی فارس:

پروژه مسکن مهر لپویی نیازمند توجه تمام دستگاه‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیر مسکن و ساختمان سازمان راه و شهرسازی فارس گفت: برای اینکه پروژه مسکن مهر لپویی به یک شهرک با امکانات لازم تبدیل شود، تمام دستگاه‌های متولی باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

پروژه مسکن مهر لپویی نیازمند توجه تمام دستگاه‌ها است

ابراهیم بهاروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با بیان اینکه اجرای سکونت‌گاه لپویی قبل از طرح مسکن مهر مدنظر بوده است اظهار داشت: مطالعات شهرک مهر امام رضا (ع) واقع در لپویی قبل از سال 86 و قبل از مسکن مهر به عنوان یک سکونتگاه رسمی مطرح شده بود که بعد از اجرایی شدن مسکن مهر این شهرک به عنوان یکی از شهرک‌های شاخص طرح مسکن مهر مطرح شد.

وی افزود: زمین 125 هکتاری در فاز یک این شهرک در سال 1388 به تعاونی‌ها تحویل داده شد که ساخت و ساز به خوبی در حال انجام است.

بهاروند اضافه کرد: سازمان راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت به عنوان ناظر عالی در کنار پروژه‌ها قرار دارد که در این راستا سازمان مسکن و شهرسازی کمک‌های خوبی را به این پروژه تزریق کرده است.

این مسئول ادامه داد: پرداخت 50 درصد یارانه پروانه شهرداری؛ تامین هزینه دفع آب‌های سطحی، کمک بلاعوض به آماده‌سازی پروژه و تعاونی‌هایی که دارای سرعت و کیفیت مناسب هستند، از جمله کمک‌های سازمان مسکن و شهرسازی به این پروژه است.

مدیر مسکن و ساختمان سازمان مسکن و شهرسازی فارس بیان کرد: پروژه شهرک مهر امام رضا (ع) واقع در لپویی با 70 درصد میانگین ساخت به عنوان یک پروژه شاخص در کشور مطرح است که امیدواریم بتوانیم آن را در سال 91 به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه ساخت پروژه شهرک مهر امام رضا واقع در لپویی تنها بر عهده سازمان مسکن و شهرسازی نیست ابراز داشت: تمام دستگاه‌های مرتبط با ساخت این پروژه باید به وظایف خود عمل کنند در غیر این صورت این مردم هستند که زیان و ضرر را متحمل می‌شوند.

بهاروند عنوان کرد: اداره کل راه و شهرسازی فارس به هر تعاونی که سریع‌تر به وظایف خود عمل کند در حال حاضر 2 میلیون ریال یارانه بلاعوض می‌دهد، اما تعاونی‌هایی که در امور محوله خود تاخیر دارند تمام مسئولیت زیان‌های تسهیلات، بیمه مدیریت و مالیات بر عهده خودشان است.

مدیر مسکن و ساختمان سازمان مسکن و شهرسازی فارس خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و ادارات مرتبط باید برای رفاه ساکنان شهرک مهر امام رضا، اقدام به ساخت فضای سبز، بهداشت و درمان، مدرسه، بازارچه‌های تجاری کنند تا این منطقه به یک شهرک با رفاه کامل تبدیل شوند.

وی ادامه داد: ساخت یک مسجد و شش مدرسه از دیگر اقدامات سازمان مسکن و شهر سازی در این شهرک است.

بهاروند اذعان داشت: با توجه به اهمیت این پروژه، وزیر راه و شهرسازی نماینده ویژه‌ای را برای بررسی مسکن‌های مهر این استان اعزام کرده که در مدت یک ماه گذشته این نماینده دو سفر به صورت ویژه برای بررسی پروژه‌های مسکن مهر امام رضا (ع) و صدرا داشته و در هر سفر مصوبات جدید برای حل مشکلات این دو پروژه داشته‌ایم که در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول