اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کارگروه فرهنگ:

کارهای تکراری در پایگاه‌های اوقات فراغت پذیرفتنی نیست

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: موازی‌کاری، کارهای تکراری و تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان در چند پایگاه اوقات فراغت تابستانه پذیرفتنی نیست و باید جامعه آماری بیشتری از این برنامه‌ها بهره ببرند.

کارهای تکراری در پایگاه‌های اوقات فراغت پذیرفتنی نیست

حجت‌الاسلام مصطفی شجاعیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به فرا رسیدن فصل فراغت دانش‌آموزان اظهار کرد: آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به صورت جدی از اول تیر سال جاری برنامه‌های فرهنگی خود را برای استفاده جامعه هدف خود آغاز می‌کند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: 135 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف وارد تعطیلات تابستانی شدند که می‌طلبد همه دستگاه‌های متولی به فکر برنامه‌های مؤثر فرهنگی و سرگرمی برای این افراد باشند.

شجاعیان، تفکیک کارها و برنامه‌ها و مشخص کردن هر دستگاه برای کار کردن روی یک موضوع خاص را ضروری خواند و تاکید کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بدون موازی‌کاری، جامعه آماری بیشتری تحت پوشش برنامه‌های سالم‌سازی اوقات فراغت در این استان قرار گیرند.

عضو کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کارهای تکراری و موازی‌کاری باید با برنامه‌ریزی و نظم‌بخشی از سوی دستگاه‌ها صورت نگیرد.

* ساماندهی فضای پارک‌ها ضروری است

وی ساماندهی پارک‌ها و فضاهای تفریحی را ضروری خواند و گفت:‌ در این فصل به‌ویژه در نقاط سردسیری این استان حجم دانش‌آموزان، مسافران و گردشگران بسیار زیاد است که نباید این مهم از سوی همه دستگاه‌ها و نهادها مورد غفلت واقع شود. 

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به نظر می‌رسد پارک‌ها و میادین در این استان رها شده‌اند، تاکید کرد: ساماندهی پارک‌ها اگر چه وظیفه شهرداری است ولی باید واقعیت را پذیرفت که شهرداری‌ها به تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

* حداقل نماز مغرب و عشا در پارک‌ها برگزار شود

شجاعیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اهمیت نماز اشاره کرد و گفت: اقامه نماز جماعت در پارک‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و حداقل اینکه نماز مغرب و عشا در این مکان‌های عمومی برگزار شود.

این مسئول در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استقرار و توسعه سیستم صوتی پخش اذان در همه نقاط شهر یاسوج و حتی همه شهرهای این استان امری ضروری است که لازم است از سوی شورای هماهنگی تبلیغات انجام شود.

معاون تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهمیت دادن به فریضه مهم نماز می‌طلبد که اذان در هر سه نوبت روز در همه نقاط شهر یاسوج و حتی همه این استان پخش شود.

شجاعیان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه شبی با قرآن با دعوت از خردسالان فعال در حوزه قرآنی می‌تواند مورد استقبال جوانان، نوجوانان و خردسالان این استان قرار گیرد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول