اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

برنامه‌های اوقات فراغت مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: طراحی اوقات فراغت جوانان مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد.

برنامه‌های اوقات فراغت مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدعلی اکبر طاهایی صبح امروز در جلسه ساماندهی اوقات فراغت استان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی، در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان حامی اداره کل ورزش و امور جوانان باشند، اظهار داشت: اوقات فراغت جوانان باید با برنامه‌های فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های دینی پر شود.

وی به نقش برجسته اداره کل آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان جامعه اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری که شامل کتاب‌خوانی، ورزشی، اردوهای جهادی، زیارتی و سیاحتی در قالب راهیان نور، فعالیت در محیط مجازی و رسانه‌ای، مهارت‌آموزی در حوزه فنی و حرفه‌ای  و برنامه تقدیر از ابتکارات جوانان می‌تواند به صورت برنامه‌ریزی شده در طراحی اوقات فراغت جوانان موثر باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه 19 شاخص عملکردی برای برنامه اوقات فراغت امسال جوانان طراحی شده، یادآور شد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی که در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان مسئول هستند و باید نظر سازنده خود را به دبیرخانه ساماندهی اوقات فراغت جوانان ارسال کنند.

وی ادامه داد: اداره کل دفتر اجتماعی استانداری مازندران مسئول‌ هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان را عهده‌دار شود.

* تربیت سازنده خروجی اردوهای جهادی است

نماینده عالی دولت در مازندران اردوهای جهادی را تربیت سازنده برای مهارت آموزی قشر جوان جامعه دانست و گفت: آماده‌سازی کلاس‌های درس در داخل شهر و مناطق دور دست از سری فعالیت‌هایی است که در اردوهای جهادی به آن توجه می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح هجرت بخش وسیعی از پروژه‌های استان را درگیر می‌کند.

طاهایی به کارگیری نسل جوان در مباحث بهداشتی و زیست محیطی را امری مهم و فرهنگی دانست و یادآور شد: با داشتن برنامه‌های فرهنگی و متنوع می‌توان نسل جوان را در پاکسازی محیط زیست دخیل کرد.

* کارگروه بانوان و ورزش

استاندار مازندران با اشاره به امر ورزش بانوان و توانمندسازی این اقشار تصریح کرد: نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند که به این اندازه نیمی از قشر جوانان مازندران دختران هستند که در این بخش کارگروه بانوان و خانواده استانداری مازندران مستقل عمل می‌کند.

وی به اهمیت ورزش بانوان در جامعه و استان اشاره کرد و اضافه کرد: به منظور پیشگیری از انواع بیماری ضرورت دارد قوای جسمی بانوان با ورزش کردن تقویت شود.

طاهایی متذکر شد: دولت نهم  به توسعه فضاهای ورزشی بانوان اهمیت داده و به تناسب اماکن ورزشی مردان سالن‌های ویژه ورزش بانوان در استان احداث شده است.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌های محوری فرهنگی و هنری باید با آموزه‌های دینی عجین شود، اذعان داشت: وقتی آموزه‌های دینی در ورزش نفوذ می‌کند مروت اساس کار ورزشکار شده و خروجی آن ورزش پهلوانی می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول