اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول اداره کل ورزش و جوانان مازندران:

57 درصد جوانان متولی اوقات فراغت را نمی‌شناسند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: 57 درصد جوانان اعلام کردند که متولیان اوقات فراغت را نمی‌شناسند.

57 درصد جوانان متولی اوقات فراغت را نمی‌شناسند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، روح‌الله معافی صبح امروز در جلسه ساماندهی اوقات فراغت جوانان مازندران غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان را پرکردن دوران بیکاری همه اقشار جامعه دانست و اظهار داشت: اوقات فراغت زمینه‌ساز رشد شخصیت و شکل‌گیری هویت جوانان است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ دینی ما اوقات فراغت با معطلی و روزمرگی همسو نیست، تصریح کرد: اوقات فراغت برای خلاقیت و باروری استعدادها است.

این مسئول اوقات فراغت جوانان را سرفصل وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت: سومین سال است که موضوع مهم غنی‌سازی اوقات فراغت در سازمان تربیت بدنی وقت و هم‌اکنون در وزارت ورزش و جوانان کشور مطرح است و با رهنمودهای کارشناسانه مسئولان ارشد کشوری و استانی برای هدفمندکردن نیازهای جوانان برنامه‌ریزی می‌شود.

معافی دستگاه‌های اجرایی درگیر غنی‌سازی و اوقات فراغت را به میزان مخاطبانی که در اختیار دارند به تناسب جمعیتی دسته‌بندی کرد و یادآور شد: آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات‌اسلامی و فرماندهی سپاه کربلای مازندران بیشترین جمعیت جوان را داشته و سال گذشته در غنی‌سازی اوقات فراغت برنامه‌ریزی مناسبی داشتند.

* دغدغه کنترل و سازماندهی اوقات فراغت جوانان

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اوقات فراغت فرزندان را خانواده‌ها برعهده دارند، خاطرنشان کرد: کنترل و سازماندهی اوقات فراغت جوانان دغدغه همه محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان مازندران برپایی نمایشگاه اوقات فراغت را معرفی دستاوردهای انقلاب مطرح کرد و گفت: جوانان در پیشرفت‌های تکنولوژی، علمی و فرهنگی نقش موثری دارند.

این مسئول با بیان اینکه 57 درصد جوانان اعلام کردند که متولیان اوقات فراغت را نمی‌شناسند، تصریح کرد: ستاد ساماندهی جوانان در کشور و استان برای معرفی متولیان اوقات فراغت جوانان تشکیل شده است.

معافی به چگونگی تشکیل نمایشگاه اوقات فراغت جوانان پرداخت و گفت: نمایشگاه به نسبت نیازهای جوانان به مدت پنج روز در امام‌زاده عباس ساری دایر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: غرفه‌های برتر مورد ارزیابی قرار گرفته و جوایزی اهدا می‌شود.

* ما متولی امور فراغت جوانان نیستیم

این مسئول با اشاره به اینکه از کل جمعیت 3 میلیون نفری مازندران یک میلیون نفر را جمعیت جوان تشکیل می‌دهند، متذکر شد: ما متولی امور فراغت جوانان نیستیم، هدف ما بهره‌مندی از ظرفیت‌های ستاد ساماندهی استان است.

سرپرست معاونت امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان مازندران در پایان جمعیت جوان را از 15 تا 29 سال معرفی کرد.

به گزارش فارس، در جلسه ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان از اداره کل آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای، ارشاد اسلامی، کتابخانه‌های عمومی استان، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل ورزش و جوانان و سپاه کربلای مازندران که در سال گذشته در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت فعالیت مناسبی داشتند، تجلیل شد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول