اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

مدیریت اوقات فراغت، شاخص توفیق دولت‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار قم با تاکید بر اینکه مدیریت اوقات فراغت از مسائل مهمی است که دولت‌ها و حکومت‌ها به آن توجه دارند گفت: شاخص برتری حکومت‌ها در جهان توفیق در مدیریت اوقات فراغت است.

مدیریت اوقات فراغت، شاخص توفیق دولت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور امروز در مراسم گشایش نخستین نمایشگاه اوقات فراغت که در مجتمع امام خمینی برگزار شد اظهار کرد: عمر مهم‌ترین سرمایه انسانی است و اوقات فراغت بخش مهمی از این سرمایه با ارزش را تشکیل می‌دهد.

وی با تبیین اهمیت بهار جوانی و ضرورت توجه به اوقات فراغت جوانان عنوان کرد: اوقات فراغت بخشی از سرمایه نیروی جوان محسوب می‌شود که اهمیت به آن آثار فردی و اجتماعی فراوانی در جامعه به دنبال دارد.

استاندار قم به تأثیر اوقات فراغت در رشد و بالندگی جامعه اشاره و تصریح کرد: در جامعه امروزی شاخص برتری حکومت‌ها در جهان برنامه‌ریزی صحیح و توفیق در مدیریت اوقات فراغت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نمایشگاه اوقات فراغت برای نخستین بار در قم اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری استانداری و مجموعه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی که در زمینه اوقات فراغت فعال هستند، در قالب یک کار تخصصی و ابتکاری نمایشگاه اوقات فراغت در قم برای نخستین‌ بار در سطح کشور برگزار شده است.

موسی‌پور چینش مجموعه دستگاه‌ها و مؤسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد توانمند در زمینه‌ اوقات فراغت را در قالب یک نمایشگاه بسیار مفید و مبتکرانه ارزیابی کرد.

وی افزود: نکته ظریفی که در این نمایشگاه مورد اهمیت واقع شده برگزاری نمایشگاهی با مضمون اوقات فراغت قبل از شروع فصل تابستان و برنامه‌های این دوران است که دستگاه‌ها و مؤسسه‌های خصوصی کارها و ظرفیت‌های خود را در معرض دید عموم گذاشته‌اند.

استاندار قم با اشاره به مهم‌ترین ویژگی نمایشگاه اوقات فراغت تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان و جوانان در این نمایشگاه به برنامه‌ریزی مناسب دانش‌آموزان و گروه‌های سنی گوناگون در اوقات فراغت کمک شایانی می‌کند.

وی اضافه کرد: آشنایی با توانمندی‌ها و قابلیت‌های موجود در این بخش از جمله مواردی است که می‌تواند نسبت به انتخاب آسان برنامه‌های مناسب برای گذران اوقات فراغت دانش‌آموزان و جوانان مفید باشد.

موسی‌پور برپایی این نمایشگاه را اقدامی بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: ممکن است برگزاری این نمایشگاه برای نخستین بار با اشکالاتی همراه باشد ولی با بررسی این نواقص بستر برگزاری کیفی‌تر آن در آینده فراهم خواهد شد.

وی مهم‌ترین خلأ در برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها را نبود برنامه‌ریزی مناسب برای آشنا کردن نسل جوان با مجموعه فعالیت‌ها و توانمندی‌های ملی و استانی عنوان کرد.

استاندار قم با بیان اینکه آشنایی جوانان و نوجوانان با فعالیت‌های بزرگ استانی و کشوری تأثیر مطلوبی در باورهای آنان دارد تصریح کرد: آشنایی نسل جوان و نوجوان با این اقدامات به بروز خلاقیت‌ها، شکوفایی استعدادها و آشنایی نسل جوان با ارزش و اهمیت کارها کمک کرده و زمینه تقویت خودباوری و غرور ملی را میان این نسل افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به نشاط، شادابی و دیگر جذابیت‌های علمی و اخلاقی مورد نیاز جوانان گفت: در این‌گونه برنامه‌ها سلامت روح و روان، روحیه نشاط و طراوت تأمین شده و موجب تعمیق پایه‌های اعتقادی و ارزشی جوانان می‌شود.

موسی‌پور هدف اصلی برنامه‌های اوقات فراغت را جوان‌محور عنوان و خاطر نشان کرد: رویکرد برنامه‌های تمام دستگاه‌ها و نهادهای دست‌اندرکار در برنامه‌ریزی فصل تابستان و اوقات فراغت باید با همین محور باشد.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول