اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه گرمسار:

دانشگاه مکانی برای ارتقای بصیرت جوانان باشد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه گرمسار گفت: آگاهی از فنون و اطلاعات و علم به مسائل سیاسی در ارتقای بصیرت و دانایی جوانان و دانشجویان بسیار پر اهمیت است و دانشگاه باید مکانی برای ارتقای بصیرت جوانان باشد.

دانشگاه مکانی برای ارتقای بصیرت جوانان باشد

زهره عظیمی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در گرمسار به مناسبت 31 خرداد، روز بسیج اساتید افزود: با توجه به فرموده امام راحل(ره) که "معلمی شغل انبیاست"، اساتید نیز ادامه ‏دهنده راه انبیای الهی هستند.

وی با بیان اینکه زکات علم نشر آن است، بیان داشت: اساتید باید در ارائه ارزش‏ها و آرمان‏های انقلابی سعی و تلاش وافری کرده و با ایدئولوژی و مکتب‏های الهی و نفوذ در روح و جسم دانشجویان، ‌آنچه انقلاب برای ما به ارمغان نهاده، به دانشجویان ارزانی بدارند و در حفظ و نگه‌داری آن ارزش‏ها که از جمله پاسداری از خون شهداست، آنان را ترغیب کنند.

استاد دانشگاه گرمسار تصریح کرد: اساتید باید علم و عمل را توأمان کرده و با توجه به فنون تدریس و روان‏شناسی، مطابق با خواسته‏ها و نیازهای جوانان، مسائل ارزشی انقلاب را به آنان شناسانده و مشکلات آنان را برطرف کنند.

*استادان دانشگاه در حفظ حیا و حجاب کوشا باشند

عظیمی تأکید کرد: حفظ ایمان و داشتن و حیا و حجاب مهم‏ترین پاسداری از ارزش‏های انقلاب است و اساتید باید در حفظ آن کوشا باشند.

وی به نقش و جایگاه اساتید بسیجی در ارتقای سطح فرهنگ و اخلاق جامعه اشاره کرد و افزود: گزینش خوب اساتید از نظر اعتقادی، تخصصی و اخلاقی در دانشگاه‏ها بسیار اهمیت دارد، بسیج اساتید و فعالیت‏هایی که در این زمینه صورت می‏گیرد، سبب شده است تا نقش و جایگاه اساتید بسیجی در ارتقای سطح فرهنگ و اخلاق جامعه بسیار پررنگ احساس شود.

استاد دانشگاه گرمسار گفت: اساتید الگو و اسوه‏ای برای دانشجویان هستند، همان‏طور که یک فرد به یک هنرپیشه یا قهرمان ورزشی علاقه‏مند می‏شود و او را به عنوان الگوی خود قرار می‏دهد، یک استاد بسیجی باید طوری در زمینه‏های اخلاقی و فرهنگی فعالیت داشته باشد که کارها و اعمال او سرلوحه کار دانشجویان قرار گیرد.

* نقش بسیج اساتید در سال تولید ملی سنگین است

عظیمی هم‌چنین به وظیفه بسیج اساتید با توجه به نام‌گذاری سال جدید به فرموده رهبر اشاره کرد و افزود: با توجه به نام‌گذاری سال 91 به عنوان سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نقش بسیج اساتید سنگین‏تر است.

وی اظهار داشت: ایجاد نمایشگاه‏ها از دستاوردهای دانشجویان و اساتید به منظور جذب و تشویق و استفاده از تولیدات داخلی و قطع وابستگی به خارج می‏تواند از جمله فعالیت‏ها باشد.

استاد دانشگاه گرمسار خاطرنشان کرد: باید همان‏طور که در جنگ ایران و عراق و در دفاع مقدس، جوانان بدون در اختیار داشتن امکانات نظامی فراوان ولی با سلاح باور و ایمان در دفاع از ناموس و وطن خود از بذل جان و مال خود دریغ نداشتند و مبارزه کردند، اکنون نیز جوانان و دانشجویان به ویژه بسیجیان با باور مثبت و اطمینان خاطر و اتکا به خدا می‏توانند حماسه بیافرینند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول