اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

صبر همراه با بصیرت از صفات اخلاقی حضرت زینب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشمر گفت: نخستین صفت اخلاقی که می‌توان برای حضرت زینب نام برد که بسیار در واقعه عاشورا تاثیرگذار بود صبر همراه با بصیرت این حضرت بود.

صبر همراه با بصیرت از صفات اخلاقی حضرت زینب است

حجت‌الاسلام‌ قاسم یعقوبی بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه زنده بودن اسلام در واقع مرهون عاشورا است و نقش حضرت زینب نیز در این واقعه بسیار روشن و اساسی است می‌توان گفت که زنده ماندن و رواج اسلام مرهون حضرت زینب است.

وی تصریح کرد: از کارهای مهمی که این حضرت در واقعه کربلا انجام داده‌اند در واقع تثبیت این حادثه و تبلیغ در مورد آن است.

یعقوبی افزود: هم‌چنین بعد از واقعه عاشورا همراه با امام سجاد(ع) انجام کارهایی از قبیل سخنرانی‌ در رساندن پیام واقعه و واقعیت‌انگاری در میان افکار عمومی در مورد واقعه عاشورا که کار بسیار مهم و بزرگی است، انجام دادند.

وی تصریح کرد: نخستین صفت اخلاقی که می‌توان برای حضرت زینب نام برد که بسیار در واقعه عاشورا تاثیرگذار بود صبر همراه با بصیرت این حضرت بود.

امام جمعه کاشمر ادامه داد: حضرت زینب(س) یک الگو و اسوه برای همه افراد جامعه به خصوص زنان جامعه هستند که با الگوگیری از ایشان که چه در واقعه کربلا و چه در بعد از آن رفتار مدبرانه‌ای داشتند می‌توان امور را بسیار بهتر پیش برد.

یعقوبی با اشاره به اینکه می‌توان از رفتار این حضرت تجارب بسیار زیادی آموخت خاطرنشان کرد: نخستین خصوصیت مهم این حضرت که در عاشورا نیز بسیار مثمر ثمر بوده ‌است، صبر است.

وی ادامه داد: طبیعتاً در زندگی هر انسانی مشکل وجود دارد که می‌توان با صبر و مقاومت در برابر آنان به پیروزی و ظفر دست یافت.

امام جمعه کاشمر افزود: دومین ویژگی رفتاری که زنان ما به آن بسیار نیاز دارند و در سیره حضرت زینب(س) وجود دارد و باید از آن الگوبرداری کرد شجاعت است.

یعقوبی یادآور شد: زنان باید با اقتدا به این حضرت ترس و نگرانی را از خود دور بکنند و از خود شجاعت به خرج داده و در زمینه تربیت انسان‌های شجاع و بزرگ و فعال تلاش کنند.

امام جمعه کاشمر ادامه داد: باید با استفاده از تقویت همین صفت در زنان زمینه‌ساز آن شد که زنان از حالت خانه‌نشینی خارج شوند و حتی در مسائل سیاسی نیز حضور و مقاومت داشته ‌باشند.

یعقوبی اظهار کرد: سومین صفت شخصیتی حضرت زینب که می‌تواند در زندگی امروز برای زنان ما بسیار کاربرد داشته باشد، مبارزه‌طلبی است.

وی افزود: زنان باید با حضور در زمینه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند و از حوادث سرنوشت‌ساز زندگی و محیط اطراف خود غافل نباشند.

امام جمعه کاشمر خاطرنشان کرد: این سه ویژگی همراه با بصیرت و آگاهی باعث رشد و ترقی جامعه به خصوص زنان و اصلاح امور مختلف می‌شود که در سیره حضرت زینب(س) به کرات دیده می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول