اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان هیدج:

عده‌ای با ادعای بصیرت به دام غفلت می‌افتند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان هیدج گفت: گاهی بلندگوی دشمن می‌شویم و خودمان نیز نمی‌دانیم چراکه به ادعای بصیرت برخی به دام غفلت می‌افتند.

عده‌ای با ادعای بصیرت به دام غفلت می‌افتند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام محمد نوری ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان نظام جمهوری اسلامی ایران را یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند عنوان و خاطرنشان کرد: همان طوری که باید به اسلام اعتقاد داشته و در مرحله عمل نیز ملزم به آن باشیم، باید نسبت به نظام نیز علاوه بر اعتقاد به حکومت اسلامی، التزام عملی نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انگیزه امام خمینی(ره) انگیزه شرعی بود، ابراز داشت: کسی که جان خود را فدای یک انگیزه مادی کند، ارزشی ندارد.

امام جمعه هیدج افزود: حفظ نظام یکی از مصادیق بزرگ رعایت تقوا است و اگر مسئولان بر خلاف موازین حرکت کنند، این امر موجب ایجاد بدبینی به دین می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ نظام در دو قسمت صورت می‌گیرد، گفت: حفظ مرزهای جغرافیایی و همچنین حفظ مرزهای ایدئولوژیک این دو مهم را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی از زمان پیروزی انقلاب قصد ضربه‌زدن به نظام را داشته‌اند، ابراز داشت: ما روزی نیست که شهید ندهیم. تا فقر و غنا هست، جنگ ادامه دارد و تا اسلام و استکبار وجود دارد جنگ ادامه خواهد داشت.

امام جمعه هیدج با بیان اینکه ضربه فرهنگی کُشنده‌تر از ضربه نظامی است، عنوان داشت: کارهای فرهنگی، جهاد کبیر محسوب می‌شود و گاهی ضربه به نظام از سوی خود دشمن بوده و گاهی نیز در چهره نفاق صورت گرفته و عده‌ای آلت دست سرویس‌های جاسوسی می‌شوند.

وی اضافه کرد: گاهی بلندگوی دشمن می‌شویم و خودمان نیز نمی‌دانیم، چرا که به ادعای بصیرت برخی به دام غفلت می‌افتند.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: گاهی اوقات دشمن جرأت گفتن حرفی را ندارد، ولی به راحتی این مسائل در برخی مطبوعات و محافل زده می‌شود.

وی افزود: وقتی چهره معنوی و چهره اجرایی منطقه مورد تخریب قرار گرفته و با تهمت‌ها و افتراها جایگاه ایشان سست شد، در زمان لزوم برای بسیج امکانات ایشان توانایی لازم را نخواهند داشت.

امام جمعه هیدج با بیان اینکه نباید عقده‌های شخصی خود را در محافل وارد کنیم، گفت:‌ نتیجه این امور نتیجه‌ای جز ضربه به نظام ندارد.

وی اضافه کرد: وقتی چهره‌های منطقه خُرد شده و جایگاه آنان شکسته شد، دیگر نمی‌توان جبران کرد.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه وقتی نوجوان و جوانی تقوا را رعایت نکند در زمان بزرگسالی نیز دچار گناهان و اشتباه‌های بزرگتری می‌شود، تصریح کرد: اگر کسی از ابتدا خُرده شیشه داشته باشد، روزی عقده‌ها و کینه‌های او فوران کرده و با ایمانش بازی می‌کند.

وی هوای نفس را یکی از عوامل این امر برشمرد و گفت: گاهی بزرگترین خدمات یک فرد را نادیده می‌گیریم چراکه شاید یک بار سلام ما را جواب نداده باشد.

امام جمعه خرم‌دره جهالت را یکی دیگر از عوامل فریب خوردن دانست و گفت: باید مراقب تلقین‌های شیطانی برخی افراد باشیم و بدانیم که همنشینی با شیاطین و افراد ساده‌لوح ما را در امور فردی و اجتماعی تهدید می‌کند.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول