اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:

نگارخانه بصیرت خوی به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: سالن بصیرت خوی به عنوان نخستین نگارخانه استاندارد استان به بهره‌برداری رسید.

نگارخانه بصیرت خوی به بهره‌برداری رسید

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هم‌اکنون در ارومیه یک تالار مرکزی در دست احداث است که یکی از مهم‌ترین بخش‌های این تالار سالن تخصصی موسیقی است زیرا این سالن به سن جکدار و مدور تجهیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت‌وساز این سالن از توانایی مهندسان پایتخت استفاده شده است، خاطرنشان کرد: احداث سالن با سن جک‌دار و قابل تنظیم یک اقدام ابتکاری و نو بوده که به تازگی در مهندسی مراکز هنری و فرهنگی کشور استفاده می‌شود به طوری که نتیجه کار برای هنرمندان قابل استفاده خواهد بود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح نخستین نگارخانه استاندارد و رسمی استان در خوی اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته نگارخانه بصیرت خوی برای استفاده‌کردن هنرمندان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که امید است با اجرای این قبیل طرح‌های عمرانی شکوفایی مضاعفی را در عرصه هنر شاهد شویم.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات استان در ارومیه ساخته می‌شود، بیان داشت: برای ساختن این پروژه در سال گذشته اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات توسعه شاخص‌های فرهنگی استان تأمین شد و در سال جاری نیز بقیه اعتبار مورد نیاز تأمین خواهد شد تا این پروژه در دهه فجر برای بهره‌برداری آماده شود.

کریمی به برگزاری سلسله جشنواره‌های "در سایه‌سار ولایت" نیز اشاره کرد و اظهار داشت: جشنواره‌ طراحی پوستر در ارومیه، خوشنویسی در خوی، شعر در ماکو، فیلم و عکس در مهاباد برگزار شد که جمع کثیری از هنرمندان استان در این جشنواره‌ها حضور موثر داشته و به عرضه هنر خود پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جشنواره‌ها برای ارتقای قابلیت‌های هنرمندان و ایجاد فضای رقابتی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با برگزار‌کردن این جشنواره‌ها اقشار مختلف با رشته‌های هنری آشنا می‌شوند و همچنین هنرمندان از طریق ایجاد ارتباط با سایر فعالان هنری برای بهبود سطح مهارتی خود بیش از پیش تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول