اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان:

مدرسان مراکز علمی‌کاربردی گیلان غربالگری می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان گفت: امسال مدرسان مراکز علمی کاربردی گیلان غربالگری و استخدام می‌شوند.

مدرسان مراکز علمی‌کاربردی گیلان غربالگری می‌شوند

عباس قاسمی‌زاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه مدرسان ضعیف از فعالیت در امر آموزش کنار گذاشته می‌شوند، اظهار کرد: مدرسانی که عملکرد آنان از لحاظ علمی طبق گزارش حوزه معاونت آموزشی مراکز و ارزشیابی‌های دانشجویی و بررسی واحد استانی ضعیف ارزیابی شود کنار گذاشته می‌شوند و مدرسانی که توانایی بیشتری داشته باشند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اساتید برای تدریس در مراکز علمی‌کاربردی باید مجوز لازم را داشته باشند، ادامه داد: کسب مجوز تدریس از طرف اساتید به دو طریق انجام می‌گیرد و در روش نخست مدرس به طور مستقیم به واحد استانی مراجعه می‌کند و در یک مصاحبه صلاحیت وی از لحاظ علمی و عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در روش دوم نیز اساتید از طریق مراجعه به مراکز علمی‌کاربردی که با رشته تحصیلی آنان مطابقت دارد تقاضای خود را برای کسب مجوز تدریس مطرح می‌کنند و مرکز مربوطه با بررسی پرونده متشکل از سوابق آموزشی، پژوهشی و صلاحیت عمومی نیاز خود را برای جذب مدرس اعلام می‌کند و پس از بررسی همه جانبه از طرف واحد استانی در صورت موافقت پرونده مدرس متقاضی به بخش امور مدرسان در سازمان مرکزی دانشگاه علمی‌کاربردی ارسال و سپس به مدت یک تا سه ماه مجوز لازم صادر می‌شود.

این مسئول، حداقل مدرک لازم برای مدرسان مراکز علمی را مدرک کارشناسی اعلام کرد و گفت: مدرسانی که در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند باید برای دروس تئوری دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط باشند و برای دروس کارگاهی و آزمایشگاهی داشتن حداقل مدرک کارشناسی الزامی است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مدرسان خبره در مراکز علمی‌کاربردی مشغول به تدریس هستند، متذکر شد: تعدادی از مدرسان مراکز علمی‌کاربردی بدون داشتن مدارک تحصیلی یاد شده و به عنوان مدرسان خبره در حال فعالیت هستند که این مدرسان با داشتن 15 سال سابقه کار در رشته‌های خاص صنعتی یا هنری می‌توانند تدریس کنند.

*استخدام مدرس در مراکز علمی‌کاربردی گیلان

قاسمی‌زاد با تصریح بر اینکه دانشگاه علمی‌کاربردی درصدد جذب تعدادی از مدرسان به صورت تمام وقت و پاره وقت است، خاطرنشان کرد: برای این منظور، طبق اعلام نیازی که مراکز آموزش علمی‌کاربردی از واحد استانی دارد پس از بررسی پرونده‌های این مدرسان در هیئت اجرایی جذب دانشگاه و تایید صلاحیت عمومی از ارگان‌های ذی‌ربط به صورت تمام وقت و یا نیمه وقت به استخدام در می‌آیند.

وی درباره شرایط جذب به صورت تمام وقت در مراکز علمی‌کاربردی، ابراز کرد: مدرس تمام وقت برای ارائه خدمات آموزشی، تدریس، پژوهشی و اجرایی باید به مدت 40 ساعت در هفته و به صورت کامل در خدمت مرکز بوده و هیچ‌گونه رابطه همکاری تمام وقت با دیگر دستگاه‌ها را نداشته باشد.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان، به نحوه شرایط جذب مدرس نیمه وقت اشاره کرد و افزود: مدرس نیمه وقت نیز برای انجام حداقل 50 درصد وظایف مدرسان تمام وقت در خدمت مرکز است و ضمن اینکه دیگر مدرسان که همکاری آنان با مرکز به صورت حق‌التدریس است مدرس پاره وقت نامیده می‌شوند.

وی، دارا بودن مدرک دکتری در رشته مرتبط، داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط و تجربه کاری مرتبط در محیط کار، دارا بودن مدرک کارشناسی با هفت سال سابقه کار و تجربه مرتبط و مستند که حداقل سه سال آن مربوط به پس از دوران فارغ‌التحصیلی را از شرایط استخدام مدرس عنوان کرد. 

قاسمی‌زاد، یادآور شد: مدرسان دارای مدرک کارشناسی صرفاً مجاز به تدریس دروس غیرنظری هستند ضمن اینکه مدرسان متقاضی جذب به صورت تمام وقت باید حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند.

به گفته وی، تاکنون ابلاغیه‌ای درباره استخدام مدرسان واجد شرایط به صورت تمام وقت یا نیمه وقت از سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی دریافت نشده و پس از دریافت این ابلاغ سریعاً نسبت به استخدام این مدرسان از جانب واحد استانی گیلان اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول